آذربایجاناخبارروسیهگرجستان

تحلیل گر آذری،روسیه چشم به باکو و تفلیس دوخته است.

روسیه  در راستای تشکیل امپراطوری دوباره ، پشت این ادعاهای جدید، همان ادعاهای قدیمی خودرا پیگیری می کند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آخار.آذ، این خبر را  تحلیل گر علوم سیاسی  وفا قلی زاده  بیان می کند .

وی در ادامه می افزاید که روسیه با ایجاد راهی مابین آوار – کاخیتیا (Avar-Kaxetiya)  با اهدای  پاسپورت روسی به اهالی گرجی که بین مسیر گرجستان و داغستان زندگی می کنند به اجرا در می آورد .

وی  این عمل کرملین  را به عنوان  نمونه ای از سیاست تهاجمی روسیه  بیان کرد.این عمل یکی از نمایش های سیاسی روسیه است و این درحالی است که روسیه خود را برای مردمان این کشورها مثبت نشان داده و می خواهد که آنها را به طرف خود مایل کند.

این سیاست دولت  روسیه  با کشورهایی  که با آنها دشمنی دارد روز به روز آشکارتر می شود  واین اهداف تهاجمی، در باطن سیاست اساسی کشورهایی است که می خواهند امپراطوری تشکیل دهند.

و این  سیاست و برنامه روسیه   در قبال  کشورهای گرجستان و آذربایجان نیز دنبال می شود  و می خواهد که آن را نیز اعمال کند. 

در حال حاضر  ایروان در برابر روسیه استقلال  کامل خود را از دست داده و مطیع بی چون و چرای روسیه شده است  . روسیه در حال حاضر چشم خود را به تفلیس و باکو دوخته است و  تمام تلاش خود را در این زمینه  می کند و این سیاست کرملین از ابتدا بوده  و اکنون نیز با راه های مختلفی این  سیاست قدیمی خود را پیگیری  می کند.

شایان ذکر است که این سیاست در خصوص ارامنه  گرجستان  که در شهر آخال کالاکی (Axalkalaki )  زندگی می کنند به اجرا در آمده و به آنان نیز  پاسپورت روسیه داده می شود.

انتهای پیام/د

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا