آذربایجاناخبارایران

گونون سسی جمهوری آذربایجان :روز قدس می تواند روز جهانی نجات جهان اسلام باشد

پورتال خبری ‘گونون سسی ‘ ( صدای روز ) جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه نوشت ، روز قدس در شرایط فعلی جهان و منطقه از اهمیت خاص برخوردار است و این روز می تواند روز جهانی نجات جهان اسلام از ظلم باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایرنا ، در این گزارش به قلم مرتصی بنیادلی روزنامه نگار برجسته جمهوری آذربایجان ، روز قدس با اعلام از سوی رهبر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی با هدف حمایت از آزادی فلسطین همه سا له در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف برگزار می شود.
این گزارش افزود: امسال نیز برنامه های مختلف در رابطه با روز قدس در این کشور برگزار می شود و مشکلات موجود در جهان اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بنیادلی در این گزارش با مروری بر تاریخ اشغال فلسطین به عوامل ایجاب کننده اعلام روز قدس پرداخت و نوشت ، با وجود این که سازمان ملل متحد در رابطه با مساله فلسطین نزدیک به ۱۱۰ سند صادر کرده است ، اسراییل از اجرای این اسناد خودداری می کند و مساله بیش از ۶۰ سال است که حل نمی شود.
مرتضی بنیادلی در این گزارش ، روز قدس را راهی به سوی صلح و ثبات و امنیت در جهان اسلامی عنوان کرد و نوشت ، در حال حاضر اگر به جهان اسلامی نظر کنیم در همه جا از آفریقای شمالی و خاور میانه تا جنوب شرقی آسیا شاهد تنش ، در گیری و آتش می شویم و در این شرایط روز قدس بیش از هر زمان دیگر از اهمیت خاص برخور دار می شود .
در این گزارش همچنین مجامع بین المللی به بی اعتنایی نسبت به حل مناقشات موجود در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین ، کشمیر ، قره باغ و مناقشات در سایر کشورهای اسلامی متهم شدند.
نویسنده این گزارش همچنین با اشاره به جنگ در سوریه و عراق نوشت ، در این ارتباط روز قدس را می توان روز سوریه و روز عراق عنوان کرد و تنها راه رفع این همه مناقشات در جهان اسلامی برقراری همبستگی اسلامی میان مسلمانان بوده و تحقق این مهم موجب برقراری صلح و ثبات در کشورهای اسلامی خواهد شد.
در بخشی از این گزارش ، جریانات جاری در منطقه خلیج فارس مورد اشاره قرار گرفت و اضافه شد، دشمنان اسلام برای سرکوب مسلمانان و تحمیل اهداف شوم خود توطئه های مختلف را طراحی کردند و در پی ایجاد و گسترش تفرقه میان مسلمانان هستند.
این گزارش افزود: در چنین شرایط نیاز به وحدت و همبستگی مسلمانان است که این امر می تواند در روز قدس تجلی یابد و این روز را همچنین می توان بعنوان روز نجات جهان اسلامی از ظلم و استبداد تلقی کرد .
مرتضی بنیادلی در پایان این گزارش نوشت ، روز قدس تنها شامل آزادی یک مکان جغرافیایی خاص نیست بلکه روز بیداری جهان اسلامی و پی بردن مسلمانان به هویت خود است و روز آزادی همه سرزمینهای اسلامی از جمله قره باغ است چرا که فلسطین ، قره باغ و سایر سرزمینهای اسلامی تحت اشغال، متعلق به همه مسلمانان بوده و مبارزه برای آزادسازی این سرزمینها برای همه مسلمانان جهان واجب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا