آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

پیام مهم پوتین برای رئیس جمهور ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از نگرانی مسکو  در خصوص «روندهای نگران‌کننده» در منطقه و تلاش آشکار غرب برای انتقال طرح‌های تقابلی آزمایش شده در اوکراین» خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه که روز دوشنبه این خبر را تایید کرد، مسکو نگران «روندهای نگران‌کننده» در این منطقه است، «جایی که غرب به وضوح در تلاش است تا طرح‌های تقابلی آزمایش شده در اوکراین را منتقل کند.»

زاخارووا در بیانیه‌ای گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان را برای نشست سه‌جانبه بعدی به روسیه دعوت کرد، جایی که قرار است در آن مجموعه‌ای از موضوعات سه‌جانبه و دوجانبه مورد گفت‌وگو قرار بگیرد.

این سخنگو در مورد روند پایان دادن به مناقشه چندین دهه‌ای میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، غرب را به دنبال رویکرد «بی‌تدبیر و تهاجمی» متهم کرد.

زاخارووا مدعی شد: اهداف واقعی واشنگتن و بروکسل به هیچ وجه جست‌وجوی مصالحه یا راه‌حل‌های متوازن نیست، بلکه خودترویجی و خودنمایی و بیرون راندن روسیه از قفقاز جنوبی است.

وی افزود: همین رویکرد را می‌توان در «تلاش‌های آشکار نیروهای خارجی برای ایجاد دشمنی بین مسکو و ایروان» و در تلاش‌های آنها برای «بی‌اعتبار کردن سیاست روسیه در این منطقه» مشاهده کرد. زاخارووا گفت که تلاش این «نیروهای خارجی» برای تضمین خروج نیروهای حافظ صلح روسیه از قره‌باغ – منطقه‌ای که در مرکز اختلاف بین ایروان و باکو قرار دارد – «دقیقاً با هدف بی‌ثبات کردن قفقاز جنوبی است.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا