آذربایجاناخبارعمومی

علی اف؛جمهوری آذربایجان به تمامی تعهداتش در زمینه طرح دالان شمال – جنوب عمل کرده است

­در حالی که در دیدار سوچی ، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه بر ضرورت ایجاد دالان حمل و نقل شمال – جنوب تاکید کرد، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان گفت : «جمهوری آذربایجان به تمامی تعهداتش در زمینه طرح دالان شمال – جنوب عمل کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه ” ینی مساوات ” چاپ باکو ، ولادیمیر پوتین گفت : « چند طرح موفقیت آمیز را که با الهام حیدراوغلو مذاکره کردیم، یادآوری می کنم…. ایجاد دالان حمل و نقلی بین المللی شمال – جنوب را یکی از آینده دارترین طرح ها می دانیم که بازارهای اروپای غربی را به تولید کنندگان آسیایی متصل خواهد کرد. این دالان تسریع حمل بارها از آسیای جنوبی و شرق آسیا را از طریق ایران به اروپا امکان پذیر خواهد کرد. طول این مسیر بیش از ۷ هزار کیلومتر است. راه آهن و راه های شوسه و مسیر دریایی در این طرح جای دارند. بخش بزرگی از دالان شمال – جنوب از اراضی روسیه و جمهوری آذربایجان عبور خواهد کرد. در بخش های مختلف این مسیر کارها در حال اجراست. در نظر است در سال آینده ، ساخت پل بر روی رود سامور میان کشورهایمان به اتمام برسد.»
الهام علی اف گفت : « ولادیمیر ولادیمیرویچ بر ضرورت تحقق طرح شمال – جنوب تاکید کرد.جمهوری آذربایجان در طرف خود تمامی طرح ها را در این راستا در اراضی خود اجرا کرده است. امسال ، نسبت به سال گذشته انتقال بار از دالان شمال – جنوب صد برابر شده است. هنوز این شروع کار است. زیرا، این، طرحی گسترده و جهانی است و شمار زیادی از کشورها را شامل خواهد شد. به این ترتیب، امکانات حمل و نقلی کشورهایمان افزایش خواهد یافت و هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا