دسته‌بندی نشدهویژه

سفیر ایران در باکو: ایران مانع جدی ورود مواد مخدر به قفقاز ، بویژه به جمهوری آذربایجان است

ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان با رد ادعای کمیته دولتی گمرک آذربایجان که ورود 95 درصد مواد مخدر به این کشور را از سمت ایران اعلام کرده است، گفت: ایران مانع جدی در مقابل قاچاق مواد مخدر به قفقاز و بخصوص جمهوری آذربایجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محسن پاک آیین در گفت وگو با خبرنگان با اشاره به وجود موافقتنامه مبارزه با مواد مخدر بین دو کشور افزود: متاسفانه طرف آذری تمایلی به اجرای این موافقتنامه ندارد و صرفا با فضا سازی منفی رسانه ای قصد دارد ایران را مسبب ورود مواد مخدر به این کشور معرفی کند.

وی با انتقاد از عدم همکاری ماموران مبارزه با مواد مخدر جمهوری آذربایجان با نیروهای ایرانی، گفت: اگر این همکاری صورت بپذیرد، قاچاقچیان مواد مخدر با مشکل جدی مواجه می شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، با اشاره به همکاری خوب دو کشور تا سال 2010 ، گفت: در این مدت ما اطلاعات ارزشمندی در مورد شبکه های تهیه و توزیع مواد مخدر در اختیار طرف آذری قرار داده ایم، اما متاسفانه بعد از این تاریخ، طرف آذری تمایلی برای همکاری نشان نداده است.

سفیر کشورمان با اشاره به شکل گیری باندهای مواد مخدر در جمهوری آذربایجان گفت: امروز هدایت واردات مواد مخدر به قفقاز عمدتا با باندهای متشکله در داخل جمهوری آذربایجان صورت می گیرد، اگرچه آنها از اتباع ایرانی نیز در این فعالیت خود سوء استفاده می کنند.

وی گفت: از دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در جمهوری آذربایجان انتظار داریم که به جای رسانه ای کردن این مسائل و ایجاد فضای منفی، از تلاش های ایران برای مقابله با ورود مواد مخدر به حوزه قفقاز تقدیر کنند.

پاک آیین آمادگی ایران برای تشکیل کمیته تخصصی مبارزه با مواد مخدر با جمهوری آذربایجان را اعلام و تصریح کرد: آموزش نیروهای پلیس جمهوری آذربایجان در ایران نیز می تواند از محورهای این همکاری باشد.

وی با تشریح فعالیت های ایران در مقابله با سوداگران مرگ و ایجاد امنیت در مرزهای دو کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آ ذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده و در آینده هم چنین خواهد بود.

بر اساس خبری که امروز از سوی خبرگزاری آذری ˈترندˈ منتشر شد ، ˈگل اوغلان مرادلیˈ رییس اداره مبارزه با نقض قوانین گمرکی در کمیته گمرک آذربایجان در اجلاس دهم گمرک کشورهای مشترک المنافع ادعا کرده است که 95 درصد مواد مخدر وارده به جمهوری آذربایجان از ایران وارد می شود.

این چندمین بار است که مقامات و رسانه های آذربایجان به جای تقدیر از فعالیت های مثبت ایران در مبارزه با مواد مخدر، اقدام به فضا سازی منفی علیه کشورمان می نمایند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا