آذربایجاناخبار

در ادامه درخواست پناهندگی کارکنان وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان؛کنسول جمهوري آذربايجان به هلند پناهنده شد /سند

در پی خودداری چند دیپلمات جمهوری آذربایجان در خارج از بازگشت به کشورشان، ناهید جعفروف، کنسول این کشور در هلند، از این کشور درخواست پناهندگی کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از پایگاه اینترنتی ویرتوال اذ، ناهید جعفروف، پس از برکناری از مسئولیت کنسولی سفارت جمهوری آذربایجان در هلند به باکو فراخوانده شده ، اما این دیپلمات از بازگشت به جمهوری آذربایجان خودداری کرده است.
المار محمدیاروف ، وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان درپی خودداری چندتن از دیپلماتهای این کشور از بازگشت به باکو تهدید کرد هر دیپلماتی که مقررات را نقض کند، از وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان اخراج خواهد شد.
پیش تر، عارف محمدوف، فرید سبحان وردی و آنار حسن اف ، دیپلماتهای جمهوری آذربایجان در نروژ و استرالیا از بازگشت به کشورشان خودداری کرده بودند.
طی روزهای اخیر مطبوعات جمهوری آذربایجان به نقل از منابعی در ریاست جمهوری این کشور که نامشان اعلام نشده است، از احتمال برکناری المار محمدیاروف از مقام وزارت امورخارجه این کشور و گرایش بیشتر سیاست خارجی باکو به پیروی از روسیه خبر داده اند.
المار محمدیاروف از مسئولان نزدیک به غرب و آمریکا در دولت جمهوری آذربایجان به شمار می رود که فرزند وی در آمریکا تحصیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا