آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

درخواست “جنبش اتحاد مسلمانان” جمهوری آذربایجان از فعالان حقوق بشری غربگرا و اسلامگرای این کشور

سازمان "جنبش اتحاد مسلمانان" جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای مطبوعاتی، از فعالان حقوق بشری و سیاسیون غربگرا و اسلامگرای این کشور، برای کمک به حل مساله اعتصاب غذای حاج طالع باقرزاده، رهبر این جنبش و سایر دینداران زندانی درخواست کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پیام سازمان “جنبش اتحاد مسلمانان” خطاب به سازمان های حقوق بشری، موسسات حقوقی، سازمان های مردم نهاد، روحانیون و کارشناسان دینی، سازمان ها و شخصیت ها سیاسی و اجتماعی از جمله: جمیل حسنلی، لیلا یونس، قباد عباد اوغلو، غنیمت زاهد، گلتکین حاجی بیگلو، عیسی قنبر ، عارف حاجی لی، علی کریملی، خانم نورسته ابراهیم اوا، سوینج عثمان قیزی، حاجی ایلقار ابراهیم اوغلو، علی انسان اف، میهمان علی اف، خدیجه اسماعیل، وصال حسین زاده، راسیم بالایف، توفیق حسنلی، رفعت صفروف، بختیار حاجی اف، دلگوشه گولومجان، میهمان حسین اف و فواد قهرمانلی، آمده است :

« در حالی که وضعیت به این مرحله رسیده است، لازم است شما را به عنوان چهره های شاخص جامعه مخاطب قرار دهیم. ما با در نظر گرفتن اخبار وحشتناکی که دریافت می کنیم، به شما پیشنهاد می کنیم در زمینه حل این مساله گفتگو شود. زیرا، در حال حاضر شرایط افرادی که به بهای جان خود در حال مبارزه هستند، در آستانه انتشار اخبار تلخی است که همه را ناراحت خواهد کرد. حتی یک لحظه تأخیر باعث از دست دادن آنها می شود. سال‌هاست که همه می‌دانند این افرادی که برای حقیقت مبارزه می کنند، در اهداف خود برگشت‌ناپذیر و مصمم هستند. از آنجا که موضوع ایمان برای این افراد بالاتر از هر چیزی است، شکی نیست که مردان شجاع تا آخرین نفس در این امر استقامت خواهند کرد. به همین دلیل بر خود لازم می دانیم که برای برون رفت از شرایط کنونی با شما دور یک میز و با وحدت به گفتگو بنشینیم. همه می‌دانند که طالع باقرزاده، رئیس جنبش اتحاد مسلمانان در سوم ژوئن در اعتراض به توهین به خدا در هنگام شکنجه دینداران در اداره پلیس شروع به اعتصاب غذا کرد. چند تن دیگر از زندانیان سیاسی به این حرکت پیوستند و او خواستار مجازات افسران پلیسی شد که به دین او توهین کرده اند. متأسفانه مسئولان دولتی به جای مجازات عاملان این اهانت، به بهانه های مختلف سعی در طفره رفتن از این موضوع دارند. نگرانی ها در مورد وضعیت اعتصاب کنندگان هر ساعت که می گذرد، افزایش می یابد. نمونه آن وخامت حال جبار جباروف یکی از اعتصاب کنندگان است که این زندانی سیاسی پس از استفراغ خون در مرکز درمانی زندان نگهداری می شود. اگر با همکاری همدیگر راه حل قانونی برای این موضوع پیدا نکنیم، ممکن است افراد دیگر با همین نتیجه وحشتناک مواجه شوند. بنابراین، ما به شما پیشنهاد می کنیم که دور یک میز گرد هم آمده، به یافتن راه حل های وضعیت کنونی بپردازید. »
جنبش اتحاد مسلمانان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا