اردبیل

آیت الله عاملی خطاب به مجری تلویزیون جمهوری آذربایجان: اگر حکومت شما هم دینی بود 20 درصدی که از خاک شما جدا شده، حتما حتما و حتما از دستتان نمی رفت! آهنگ نوازان را می برید که برای سربازانتان روحیه بدهند اما آیا نتیجه گرفته اید؟

اخیرا مجری یکی از تلویزیون های پربیننده آذربایجان، جنایات وهابیت را نشان داده و بعد خطاب به جماعت می گوید که وقتی دین و علماء را از قبرستان و مراسم ترحیم بیرون بیاورید و آنها را جهت تبلیغ وارد عرصه کرده و به آنها تریبون بدهید، این چنین جنایت کارانی پدید می آیند.

این مجری – که اتفاقا از سادات نیز می باشد – به قرآن، پیامبر ، حضرت امیر و بلکه جمیع ائمه معصومین اهانت کرده است.

اولا خداوند متعال خودش در قرآن می فرماید: وَإِذْ نَادَى رَبُّكَ مُوسَى أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ( سوره شعراء آیه 10 ) در این آیه خداوند متعال خطاب به حضرت موسی امر کردند که به کاخ فرعون برود نه اینکه به قبرستان. توحید قبور برای وهابیت است. توحید ما توحید قصور است.

پیغمبر ما هم به قبرستان نرفته بود خداوند متعال می فرماید: … وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ (سوره فاطر آیه 22 ) به کسی که داخل قبر است نمی توانی سخن ات را برسانی. پیامبر ما تشکیل حکومت داد. پیامبر ما فرمود اگر قدرت در دست من نباشد، چه سیاست چه اخلاق و چه تربیتی و ادبی را می توان گسترش داد.

حضرت امیر وقتی به حکومت رسید فرمود چون خداوند متعال از علماء پیمان گرفته که گرسنگی گرسنه و سیری سیر را تحمل نکنند من حکومت را در دست می گیرم. حضرت بیان داشتند علماء نه ائمه. کار علماء بسیار سنگین است.

سؤال من اینجاست که چرا وقتی که فاسق ترین فرد بر سر حکومت می آید صدایتان در نمی آید ولی وقتی صحبت از ولایت فقیه می آید صدایتان بر علیه آن بلند می شود؟

وقتی می خواهی نمونه حکومت دینی را ببینید چرا سراغ طالبان و القاعده می روید ولی سراغ جمهوری اسلامی نمی روید. جمهوری اسلامی که تقریبا هرسال یک انتخابات واقعی برگزار می کند.

جدایی دین از حکومت کار مسیحیان است که تفتیش عقاید کردند و چه بلاهایی که بر سر مردم نیاوردند که آخر سر مردم گفتند که دین از حکومت جدا شود؛ نه کار دین ما که می گوید: لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ … (سوره بقره آیه 256 )

اگر حکومت شما هم دینی بود 20 درصدی که از خاک شما جدا شده، حتما حتما و حتما از دستتان نمی رفت! آهنگ نوازان را می برید که برای سربازانتان روحیه بدهند اما آیا نتیجه گرفته اید؟

من به این سید بزرگوار توصیه ای می کنم و آن هم این است که راه جدّت و راه امیر المؤمنین را ادامه بده و عاق آنها نشو که یک سید هرچه را هم که بفروشد پدر و جدّ خود را با هیچ عوض نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا