آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

پرده برداری ینی مساوات از «پیشنهاد جدید» رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان

سایت "ینی مساوات" از «پیشنهاد دوستانه جدید» رژیم صهیونیستی به باکو و شروع همکاری های جدیدی در خصوص تولید محصولات کشاورزی راهبردی و غلات بخصوص گندم با فناوری و شیوه های کشاورزی اسراییلی در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ینی مساوات» از تلاش الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان برای ایجاد خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و لبنیات خبر داد.
ینی مساوات افزود: جمهوری آذربایجان شروع به بهره مندی از تجربه رژیم صهیونیستی در زمینه کشاورزی و بخصوص کشت گندم کرده است.
جورج دیک، سفیر رژیم صهیونیستی در باکو نیز اخیرا گفت: « همکاری در زمینه کشاورزی به یکی از اولویت های همکاری دو طرف تبدیل شده است. به زودی ما شاهد اتمام طرح انبار غلات در جمهوری آذربایجان خواهیم بود. اسراییل همچنین در صدد اجرای چند طرح تولید شیر در جمهوری آذربایجان است. برخی طرح ها پس از نشست تجاری آذربایجان – اسراییل در باکو در ماه مه، اجرا شده است. در شهرهای گنجه و قبا نیز مراکز کشت نمونه دایر شده است. به زودی در نزدیکی باکو نیز کارخانه جدیدی افتتاح خواهیم کرد. اسراییل برای کمک به احیای اراضی آزاد شده نیز اعلام آمادگی کرده است. اسراییل در صدد گسترش مشارکت خود در طرح های کشاورزی در قره باغ نیز است.»
ینی مساوات در این گزارش بطور مبسوطی پیشرفت های رژیم صهیونیستی در زمینه کشاورزی و آبیاری و ایجاد بذرهای پرمحصول را تبلیغ کرده و نوشته است که ملت یهود در منطقه ای صحرایی و صخره ای توانسته است به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری برسد و به صادر کننده نیز تبدیل شود و جمهوری آذربایجان نیز برای رهایی از بحران کمبود مواد غذایی و محصولات غله ای از این تجربه اسراییل بهره مند خواهد شد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا