آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اقدام تحریک آمیز باکو در شروع برنامه جدیدی به نام “صدای آذربایجان جنوبی” در کانال یوتیوبی “رئاکسیا تی وی”

کانال یوتیوبی "رئاکسیا تی وی" جمهوری آذربایجان که بطور غیررسمی دیدگاه های حکومت این کشور را تبلیغ می کند، در اقدامی تحریک آمیز، پخش برنامه جدیدی را با عنوان «صدای آذربایجان جنوبی» آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، زائور غریب اوغلو، گرداننده این کانال اعلام کرد که این برنامه در هفته یک بار برای طرح موضوعات به اصطلاح آذربایجان جنوبی ( تحریک قومیت گرایی و ترک گرایی و ادعاهای جدایی طلبانه ضدایرانی) پخش خواهد شد.
نخستین قسمت از این برنامه با پخش ترانه و قطعه صدایی از رادیوی فرقه دموکرات تبریز در زمان غائله خائنانه و خونبار سید جعفر پیشه وری در آذربایجان شروع شد و پایان یافت.
اژدر تقی زاده، عنصر تجزیه طلب فراری که مورد حمایت باکوست، بخاطر تاسیس این برنامه از “رئاکسیا تی وی” تشکر کرد و گفت : «کور از خدا چه می خواهد؟ دو چشم بینا!! از این برنامه برای طرح موضوعات خود استفاده خواهیم کرد.»
این عنصر تجزیه طلب ضدایرانی در بیان مواضع مقامات باکو افزود وقتی رژیم فارسی ایران نمی تواند مرزهای خود در شرق و در جوار افغانستان و در خلیج ( خلیج فارس) را حفظ کند، چکار دارد به منطقه زنگزور ( منطقه جنوب ارمنستان که باکو آن را زنگزور می نامد و در صدد الحاق به جمهوری آذربایجان و قطع مرز ایران با ارمنستان و مسیر ارتباطی ایران با گرجستان و دریای سیاه است)؟
زائور غریب اوغلو اعلام کرد که این برنامه بنابر پیشنهاد اقبال آقازاده، رییس حزب امید جمهوری آذربایجان دایر شده است و در گفتگو با فعالان تجزیه طلب و قومیت گرای ضدایرانی نظیر محمودعلی چهرگانی و ارتباط زنده با فعالان قومی که وی آنها را فعالان آذربایجان جنوبی نامید، در راستای تبلیغ ایجاد “آذربایجان یکپارچه” فعالیت خواهد کرد!
گفتنی است در پی جنگ دوم قراباغ که جمهوری آذربایجان با حضور مستقیم مستشاران و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی و ترکیه بر ارمنستان غلبه کرد، حکومت باکو و شخص الهام علی اف، رییس جمهوری باکو در ارتباط گیری با عناصر تجزیه طلب و پان ترکیست گستاخانه تر از گذشته عمل می کند. اخیرا نیز علی اف برای سنجش بیشتر این سیاست، در ترکیه با رییس ناحیه ترک نشین قبرس نیز دیدار کرد که اعتراض رسمی دولت قبرس را درپی داشت.
افزایش حرکت های تحریک آمیز حکومت باکو در تشویق و حمایت عناصر و گروهک های تجزیه طلب ضدایرانی ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز از سهل انگاری و رفتار بی تفاوت در قبال این حرکت های باکو پرهیز کند و باکو را به دست برداشتن از سیاست تحریک قومی ضدایرانی وادار سازد تا به مناسبات میان ایران و مردم جمهوری آذربایجان لطمه وارد نشود. رفتارهای سهل انگارانه در قبال اقدامات باکو در تحریک و تشویق ترک گرایی و تجزیه طلبی در ایران، موجب شکل گیری جریان های خزنده قومیت گرایی و تجزیه طلبی ترک گرایانه در نقاط مختلف ایران شده است که به تدریج افراطی تر شده اند و ظرفیت تبدیل شدن به گروه های تروریستی و خونریز ضدایرانی را در منطقه آذربایجان ایجاد کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا