آذربایجاناخبارایران

لغو تحریم های ایران به نفع آذربایجان است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ملی جمهوری آذربایجان، لغو تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را به نفع جمهوری آذربایجان دانست.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، واحد احمداف گفت: لغو این تحریم ها موجب افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایران خواهد شد.

وی درگفت و گو با ترند با اشاره به تجربیات بزرگ ایران برای ایجاد مناطق آزاد اقتصادی، افزود: مناطق مشابه را در جمهوری آذربایجان نیز می توان راه اندازی کرد.

به گفته عضو مجلس جمهوری آذربایجان، ظرفیت های خوبی برای گسترش همکاری دو کشور در حوزه بانکی وجود دارد.

احمداف افزود: پس از لغو تحریم های غرب، پیوستن ایران به طرح های بزرگ انرژی از جمله طرح خط لوله گازی ترانس آنادولی (تاناپ) امکان پذیر خواهد شد که به نفع جمهوری آذربایجان است.

بر اساس گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه (14 فروردین) با صدور بیانیه ای از تفاهم سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو 1+5 در سوییس استقبال کرد.

در این بیانیه که در پایگاه اطاع رسانی رسمی وزارت امور خارجه این کشور آسیای میانه منتشر شد، آمده است: اطمینان داریم تفاهم حاصله میان ایران و گروه 1+5به توسعه صلح، امنیت و ثبات در منطقه و در خارج از محدوده آن کمک خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: جمهوری آذربایجان از مساعی و اراده سیاسی سازنده مجامع بین المللی مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد و اصول و موازین حقوق بین المللی برای حل مسایل بین المللی حمایت می کند.

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پنجشنبه شب 13 فروردین در لوزان سوییس در باره اصول ادامه برنامه هسته ای ایران، یک بیانیه مطبوعاتی صادر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا