آذربایجاناخبارعمومی

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با رییس ستاد بین المللی نظامی ناتو در باکو

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار رییس ستاد بین المللی نظامی ناتو گفت که حمایت سیاسی ناتو از تمامیت ارضی و حق حاکمیت باکو به تقویت امنیت در گستره یورو آتلانتیک و صلح و ثبات منطقه کمک می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در سفر یان بروکس و هیات همراه به باکو در دیدار روز چهارشنبه بیست و هشتم با «ذاکر حسن اف» چشم انداز توسعه همکاری این کشور و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» بررسی شد.
حسن اف در این دیدار با اشاره به مصادف بودن هفتادمین سالگرد تاسیس ناتو و بیست و پنجمین سالگرد همکاری این سازمان نظامی و جمهوری آذربایجان گفت: دو طرف در حال حاضر در زمینه های مختلف همکاری دارند.
بروکس نیز روابط ناتو و جمهوری آذربایجان را مهم خواند و از مشارکت نظامیان این کشور در عملیات بین المللی صلح این سازمان در افغانستان تقدیر کرد.
وی همچنین از مشارکت فعال نظامیان جمهوری آذربایجان در بسیاری از برنامه های ناتو و از سطح امادگی افسران این کشور که در ستادهای مختلف این سازمان فعالیت می کنند، ابراز رضایت کرد.
در این دیدار همچنین درباره آمادگی عملیاتی و برگزاری تمرینات در قالب برنامه و طرح های همکاری جمهوری آذربایجان و ناتو، توسعه آموزش نظامی، تعامل میان نیروهای دو طرف تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا