اخباراردبیلترکیه

همکاری های گردشگری استان اردبیل با ترکیه افزایش می یابد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل علاقمند به گسترش روابط خود در بخش های مختلف بوِیژه گردشگری با کشور همسایه ترکیه می باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،کریم حاجی زاده روز شنبه در همایش مسوولان دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل و ترکیه، روابط دیرینه بین دو کشور ایران و ترکیه را از ادوار کهن تاریخی بسیار صمیمی و نزدیک دانست و اظهار کرد: این ارتباطات باعث ایجاد میراث فرهنگی و تمدنی مشترکی شده و اکنون در این زمینه صاحب فرهنگ مشترک و یگانه با یکدیگر هستیم.
وی بیان کرد: افزایش روابط گردشگری ایران و ترکیه و فعالیت های مشترک دو کشور برای جذب گردشگر راهکاری برای کمک به تعمیق مناسبات دوجانبه ، تامین امنیت در منطقه و توسعه دو کشور می باشد.
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نه به عنوان اقتصاد بلکه به عنوان یک راه حل برای پیشگیری از بحران های بزرگ امنیتی جهان برنامه ریزی شده است بیان کرد: سرزمین های غرب آسیا امروز در بحران های بزرگ گرفتارند و به همین دلیل توسعه روابط انسان ها در محدوده بزرگ جهان اسلام می تواند به آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف و تأمین و توسعه صلح کمک شایانی کند .
وی با اشاره به قابلیت های گردشگری استان اردبیل آمادگی این استان برای همکاری های مشترک را اعلام و تاکید کرد که همکاری و ارتباط فعالان بخش گردشگری دو طرف باید به راحتی برقرار شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه استان اردبیل با 10 شهرستان دارای 37 منطقه نمونه گردشگری و 64 روستای هدف گردشگری است که 12 مورد آن به ثبت ملی رسیده گفت: این استان دارای 927 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 54 رشته صنایع دستی فعال است.
قادر تقی زاده از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، محوطه تاریخی شهریئری و بقعه شیخ حیدر مشگین شهر ، شیخ جبرائیل اردبیل ، کاروانسراها و خانه های تاریخی ، کوه سبلان و دریاچه آن ، شیروان دره سی به عنوان ژئوپارک ، تله سیژ آلوارس و پیست کارتینگ و تله کابین حیران و طولانی ترین پل معلق مشگین شهر اشاره کرد و افزود: استان اردبیل با 110 چشمه ، 75 چشمه آبگرم و 35 چشمه آب سرد دارای 12 مجتمع آبدرمانی مدرن است.
وی با اشاره به اینکه از 217 هتل و هتل آپارتمان استان 157 مورد آن در شهرستان سرعین واقع شده بیان کرد: حدود یکصد هزار گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از مجتمع های آب درمانی و جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین در فصول بهار و تابستان هر سال به این شهر سفر می کنند.
او همچنین با اشاره به فعالیت 31 دفتر خدمات مسافرتی در استان و برقرار شدن نخستین خط پرواز مستقیم اردبیل به استانبول با همکاری این دفاتر و برقراری دوباره این پروازها از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه ای حاضر در جلسه خواست برای افزایش همکاری و تعامل برای جذب گردشگران و معرفی بیش از پیش جاذبه های گردشگری استان اردبیل در ترکیه تلاش کنند.
20 مدیرعامل دفاتر خدمات مسافرتی جهانگردی کشور ترکیه برای بازدید از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری به استان اردبیل سفر کرده و
از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، منطقه نمونه گردشگری شورابیل ، مجتمع های آب درمانی و ظرفیت های اقامتی سرعین و نیز از مجموعه تفریحی و توریستی پل معلق ، بقعه شیخ حیدر ، محوطه تاریخی شهریئری و مجتمع های آب درمانی مشگین شهر بازدید کردند.
استان اردبیل با آب و هوای مطلوب ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا