آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تکذیب حضور مزدوران خارجی در جنگ قره باغ از سوی علی اف

رییس جمهوری آذربایجان بار دیگر حضور مزدوران خارجی در جنگ جمهوری آذربایجان با ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف در گفتگو با نشریه “لا ریپوبلیکا” ایتالیا گفت: « مطالبی که درباره جنگیدن مزدوران خارجی در طرف جمهوری آذربایجان گفته می شود، درست نیست. من نمی دانم که این اطلاعات چرا منتشر شد و هنوز هم منتشر می شود.»
علی اف گفت: « در این باره هیچ مدرک و سندی ارایه نشده است. همه اش حرف بود و این حرف ها از روز اول مناقشه بیان شده بود. شما به سخنان رییس جمهوری مکرون در این باره استناد کردید. این، فقط در روزهای نخست مناقشه بود. از آن زمان تاکنون ما این نوع سخنان را شنیده ایم. هیچ سند و مدرکی وجود ندارد. هیچ احتیاجی نیست. آذربایجان ارتش نظامی با صدها نیروی رزمی دارد. اگر بسیج نیروی عمومی اعلام کنیم، می توانیم چند برابر این نیز نیرو بسیج کنیم. ما تسلیحات مدرن داریم. فناوری کامل داریم و روحیه رزمی خیلی بالایی داریم. به همین علت هم احتیاجی به این ( مزدوران خارجی) نیست. اما، افسوس که به رویدادهای طرف مقابل اعتنایی نمی شود.»
در همین حال، رسانه های جمهوری آذربایجان نیز در گزارش ها و برنامه های گفتگومحور خود گزارش های تصویری ارمنستان مبنی بر به اسارت گرفته شدن مزدوران خارجی ارتش جمهوری آذربایجان را رد و تاکید می کنند این افرادی که ارمنستان به عنوان مزدوران خارجی جمهوری آذربایجان تصاویرشان را منتشر می کند، ارامنه لبنانی هستند که در قره باغ اسکان داده شده بودند و عربی را به خوبی بلدند و با پوشاندن لباس ارتش جمهوری آذربایجان، به عنوان مزدوران اسیر جمهوری آذربایجان از آنها مصاحبه تهیه می شود!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا