آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار ابراهیمی ترکمان با رئیس اداره مسلمانان قفقاز

«ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» رییس شورای سیاست گذاری گفت و گوی فرهنگ ها و ادیان کشورمان در سفر به باکو با «شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده»، رییس اداره مسلمانان قفقاز، دیدار و درباره افزایش سطح روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این دیدار که با حضور «جواد جهانگیرزاده»، سفیر و «اصغر فارسی» رایزن فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد، ابراهیمی‌ ترکمان روابط و مناسبات تهران و باکو را بر اساس دوستی و برادری تاریخی عنوان کرد.
رییس شورای سیاست گذاری گفت و گوی فرهنگ ها و ادیان کشورمان اظهار داشت: وحدت و اتحاد نیاز ضروری امت اسلامی و کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده و به فضل الهی نیز این روال ادامه خواهد داشت و بدون تردید با هوشمندی ملت و مسئولین دو کشور، مناسبات فیمابین بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر ابراهیمی در باکو بر تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دولتمردان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان نیز خواستار توسعه مناسبات در تمامی حوزه ها هستند.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو گفت: برپایی چنین برنامه بین المللی، نشانگر سیاست دولتمردان جمهوری آذربایجان برای برقراری صلح در جهان از جمله منطقه است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا