آذربایجاناخباراردبیلویژه

در مراسم 19 ژانویه در اردبیل مطرح شد:منطقه قفقاز پیوند عمیق دینی و اجتماعی با منطقه آذربایجان ایران اسلامی دارد/تصاویر

رئیس کانال آذری شبکه جهانی سحر گفت: حوادث و اتفاق های اخیر رخ داده در منطقه آذربایجان گواه این ادعا است که دشمنان رویه تغییر الفبای وحدت منطقه قفقاز با ایران اسلامی را در پیش گرفته اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،عبدالله بحرالعلومی، رئیس کانال آذری شبکه جهانی سحر امروز (29دی) در آیین نکوداشت 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در نگارخانه خطایی گفت: منطقه قفقاز پیوند عمیق دینی و اجتماعی با منطقه آذربایجان ایران اسلامی دارد.

 وی با بیان اینکه هیچ توطئه و دشمنی ای قادر به انکار این پیوند مستحکم نیست، افزود: در طول سال های قبل و بعد از انعقاد عهدنامه های ترکمانچای و گلستان بازی های سیاسی مختلفی را بر سر اهالی آذربایجان انجام داده اند‌ و به این نتیجه دست یافته اند که نمی توان با مقاومت ملت غیور آذربایجان مقابله کرد.

 بحرالعلومی به مضمون های سروده شده در اشعار شاعران منطقه آذربایجان در خصوص قره باغ و جدایی از ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه سال های بسیاری از جدایی اراضی ایران اسلامی و قرار گرفتن تحت حاکمیت روسیه گذشته است ولی هنوز هم اهالی قره باغ امیدوار هستند که روزی به آغوش ایران اسلامی باز می گردند و هیچ الفبای سیاسی ای نمی تواند این مهم را تغییر دهد.

 رئیس کانال آذری شبکه جهانی سحر ادامه داد: غیرت آذری ها همه مرزهای جهانی را شکسته و همه در زیر سایه پرچم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جمع شده اند و حوادث اخیر منطقه نارداران و کشتار شیعیان در ماه محرم هم به خاطر شکستن این وحدت بود که البته هیچ گاه نمی توانند به نتیجه پست و شیطانی مورد نظر خود دست یابند.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه تصور آذربایجان بدون ایران اسلامی تصوری محال و غیر قابل ممکن است، عنوان کرد: نسل امروزی در منطقه آذربایجان به منابع موثق دسترسی ندارند و دشمن از این فرصتی که خود به وجود آورده سوء استفاده کرده و درصدد القای مکتب های غربی به اذهان جوانان است.

 بحرالعلومی در پایان سخنان خود وحدت جهان اسلام را ضرورتی واجب در این عرصه دانست و خاطر نشان کرد: 19 ژانویه در تاریخ اسلام، ایران و آذربایجان به عنوان نقطه عطفی برای همیشه تاریخ خواهد ماند و این روز آیینه تمام عیار و تمام نما برای هویت آذری ها است.

1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 IMG13170728 IMG14085901

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا