آذربایجاناخبارترکیه

تشریح اهداف اصلی همکاری های نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، تاریخ مشترک، ارزشهای ملی، معنوی همچنین دوستی و برادری و همبستگی سنتی میان دو کشور آذربایجان و ترکیه را عامل اصلی همکاری نظامی میان دو کشور اعلام کرد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پی اظهارات ژنرال هولوسی آکار، رییس ستاد نیروهای مسلح ترکیه که بر آمادگی ترکیه برای آزادسازی سرزمینهای اشغال شده آذربایجان تاکید نموده بود، اعلام کرد: این اظهارات ناشی از تاریخ مشترک و ارزشهای معنوی و نیز دوستی و برادری و همبستگی سنتی میان دو کشور آذربایجان و ترکیه می باشد.
وی افزود: حیدر علی اف رهبر ملی کشورمان شعار «یک ملت و دو دولت» را داده و در زمان الهام علی اف رییس جمهور فعلی آذربایجان نیز همکاریها میان دو کشور هرچه بیشتر ادامه داشته است. با حمایت الهام علی اف و رجب طیب اردوغان همکاریهای نظامی میان دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یافته و این موضوع شامل همکاری نیروهای هوایی و زمینی دو کشور و سایر زمینه ها می باشد.
برگزاری مانورهای مشترک نظامی، اعزام دانشجو برای تحصیلات نظامی در ترکیه و برگزاری نشستهای نظامی با حضور مقامات نظامی از جمله همکاریهای نظامی دو کشور می باشد. امروز همکاریهای دفاعی میان دو کشور تنها با هدف آزادسازی سرزمینهای اشغال شده کشورمان بوده و به تامین امنیت و صلح در منطقه کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا