اخبارترکیه

بازداشت 7 نفر مظنون به پیوستن به داعش توسط پلیس ترکیه

پلیس ترکیه دو تبعه فرانسوی و پنج تبعه اندونزیایی را که مظنون به آماده سازی مقدمات برای پیوستن به گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه بودند، در جنوب ترکیه بازداشت کرد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این افراد در حمله سحرگاه شنبه پلیس ضد تروریست به هتلی در منطقه آدانا بازداشت شدند و مظنونان احتمالا در طول روز از ترکیه اخراج می شوند. خبرگزاری آناتولی نوشت ، دو کودک از جمله یک کودک معلول، همراه این افراد بودند.

دو فرانسوی بازداشت شده تونسی الاصل هستند. پلیس ترکیه در آستانه اجلاس گروه ۲۰ که قرار است طی آخر هفته در آنتالیا در جنوب ترکیه برگزار شود، به عملیات بازداشت گسترده در میان گروه های افراطی اقدام کرده است. روز جمعه نیز ۲۰ مظنون از جمله دو تبعه روس در این منطقه بازداشت شدند.

آنکارا پس از ماه ها فشار از سوی همپیمانانش در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ،‌ از حدود یک سال پیش نظارت بر مرزهایش را با هدف جلوگیری از پیوستن اتباع دیگر کشورها به ویژه اتباع کشورهای اروپایی به تکفیری های داعش در سوریه تشدید کرده است.
پلیس ترکیه همچنین روز جمعه حدود چهل نفر را از اتباع مغرب در فرودگاه استانبول شناسایی کرد که مظنون به تلاش برای پیوستن به داعش بودند، این افراد از ترکیه اخراج شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا