اخباراینگوشچچنداغستانروسیهعمومیقفقاز شمالیگاباردین بالکاریا

خطر در کمین در مرزهای آذربایجان؛ جنگ با گروه تروریستی داعش آغاز گردید.

نیروهای امنیتی روسیه در طول دو روز گذشته در شمال قفقاز 14 تن از جنگجویان گروه تروریستی وابسته به داعش را از بین برده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آژانس خبری RIA-Novosti در این ارتباط کمیته ملی مبارزه با تروریست  روسیه گفته است.

8 تن از اعضای گروه تروریستی داعش روز یکشنبه در اینگوش و 6 تن از آنها دیروز در گاباردین بالکاریا کشته شده اند. آنها به تروریست بودن و به اتهام قتل سرهنگ پلیس در 31 ژوئن تحت پیگرد بودند.

مدافعان حقوق بشر و منتقدین کرملین در شمال قفقاز نیروهای امنیتی روسیه را به سوء استفاده متهم می نمایند. به نظر آنها کشته شده گان از جنگجویان نبوده و از مخالفین دولت می باشند.

خاطرنشان می کنیم  شبه نظامیان در قفقاز شمالی در پایان ماه ژوئن  سوگند وفاداری و بیعت خود را با  گروه داعش و رهبر این گروه ابوبکر البغدادی اعلام نمودند. جنگجویان شبه نظامی هم قسم شده داعش با حضور در مناطق  قفقاز شمالی از جمله چچن ، داغستان ، اینگوش،  و فدرال گاباردین بالکاریا  تمامی این مناطق را تحت پوشش خود قرار داده اند.

پیش از این نیز رهبران مبارز در قفقاز شمالی به طور جداگانه اعلام سوگند و وفاداری خود با گروه تروریستی داعش و رهبر آن را اعلام نموده بودند.در نوامبر سال 2014 میلادی رهبر شبه نظامیان خاسافیورت داغستان و یکی از ساکنین چچن به نام سلیمان زایلان آبیدف  با رهبر گروه تروریستی داعش بیعت نموده بودند. وی در 6 ژوئن سال 2015 میلادی در روستای کومسومول بخش خاسافیورت کشته شده است.

در پاییز سال 2014 میلادی رهبر گروه خزر( موگیتن مازان اف ) با رهبر گروه ترویستی داعش سوگند وفاداری یاد کرده بود. در 19 دسامبر سال 2014 میلادی  یکی دیگر از رهبران گروه های شبه نظامی به نام ارسلان علی کامبولات اف  سوگند وفاداری یاد کرده بود. وی در 24 آوریل سال 2015 در روستای جدید پاراول داغستان در طول عملیات ویژه از سوی نیروهای امنیتی کشته شده است.

براساس اطلاعات رسمی در کشورهای مشترک المنافع در حدود 1500  نفر در جهت اهداف گروه تروریستی داعش جنگ می کنند که از این بین 850 نفر آنها از شمال قفقاز بخصوص از ساکنین داغستان می باشند.

در تاریخ 20آوریل امسال در طول عملیات ویژه در داغستان رهبر گروه های واقع در قفقاز دوکو عمراف  جانشین وی علی اشخاب کی بی کوف کشته شده است. در همین زمان برخی ها گفته اند که پس از کشته شدن کی بی کوف  انتخاب رهبر گروه های تروریستی در قفقاز به سرعت شکل خواهد گرفت . بعضی ها نیز فکر می کردند  کشته شدن کی بی کوف وضیعت قفقاز شمالی و روابط میان داعش و شبه نظامیان قفقاز  تاثیر خواهد گذاشت . اما 3 روز پس از آن در پی پخش پیام ویدئویی  معلوم گردید که کسانیکه می گفتند پس از کشته شدن کی بی کوف انتخاب رهبر گروه تروریستی در قفقاز به سرعت شکل خواهد گرفت درست از آب درآمد.

کارشناسان همچنین بر این عقیده دارند که تاکتیکی که قبلا علی اشخاب اعلام نموده بود با تاکتیکی که داعش هم اکنون در قفقاز دارد بسیار متفاوت است. علی اشخاب از حملات  تروریستی علیه غیر نظامیان  و مقابله با عملیات های مسلحانه مقابله می نمود ولی گروه های تروریستی داعش در نظر دارند تا با سازمان های امنیتی وضد تروریستی  مقابله نمایند.

لازم به ذکر است که  رهبران گروه وابسته به داعش و اعضای آن در بسیاری از کشورهای جهان بعنوان یک گروه تروریستی بشمار می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا