اخبارترکیهعمومی

حمله به ستادهای انتخاباتی در ترکیه

افراد ناشناس با کوکوتل مولوتوف و نارنجک‌های دست‌ساز به ستاد انتخاباتی نامزد حزب عدالت و توسعه در آدانا حمله کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تی ۲۴، با وجود آن که بیش از دو ماه به زمان برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه٬ زمان باقی مانده است٬ اما رقابت سختی بین احزاب ترکیه برای کسب آرای هواداران وجود دارد و در برخی از حوزه‌ها٬ رقابت منجر به تنش و درگیری شده است.

شب گذشته در مرکز سیحون در استان آدانا به ستاد انتخاباتی فکرت ینی نامزد حزب عدالت و توسعه حمله شد.

افراد ناشناس در حمله به این ستاد انتخاباتی با نارنجک‌های دست‌ساز و کوکتل مولوتوف ساختمان را مورد هدف قرار داده و از صحنه گریختند.

فکرت ینی نامزد حزب عدالت و توسعه و از افراد نزدیک به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه٬ دو هفته پیش نیز توسط یک فرد ناشناس با ضربات کارد مورد حمله قرار گرفته بود.

همچنین دیروز در استان ازمیر که یکی از مهمترین استان‌های مرکز رقابت و تنش انتخاباتی بین قطب‌های سیاسی ترکیه است٬ دفتر و انبار حزب دموکراتیک خلق‌ها به آتش کشیده شد.

در حمله به دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها هزاران پرچم و اقلام انتخاباتی و تبلیغاتی در آتش سوخت. این حزب به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک٬ حزب حاکم و حزب حرکت ملی را به حمله به این مرکز متهم کرد.

رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه و دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی در انتخابات شهرداری‌ها٬ ائتلاف جمهور را تشکیل داده‌اند و در مقابل حزب جمهوری خلق به رهبری کمال کلچدار اوغلو و مرال آکشنر رهبر حزب خوب٬ ائتلاف ملت را تشکیل داده‌اند که از سوی اردوغان و باغچلی مورد حمله تبلیغاتی قرار گرفته و آن را ائتلاف ذلت و علت (بیماری) نامیده‌اند.

همچنین حزب حاکم معتقد است که معاملات و سازش پنهانی ائتلاف ملت با حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک٬ به امنیت ملی ترکیه ضربه می‌زند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا