آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

علی اف پیشنهاد پاشینیان را رد کرد

رییس جمهوری آذربایجان پیشنهاد نخست وزیر ارمنستان برای حضور ارامنه قره باغ در مذاکرات صلح را رد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، الهام علی اف در گفتگو با شبکه تلویزیونی «رئال تی وی» جمهوری آذربایجان، سخنان مقامات ارمنستان درباره حضور ارامنه قره باغ در گفتگوهای صلح را متناقض و غیرقابل درک خواند و گفت : «میانجیگران نیز نمی توانستند با چنین موضعی موافقت کنند. مذاکرات صلح قره باغ در سطح وزرای خارجه پیش برده می شوند. ما امیدواریم که این مذاکرات نتیجه خواهد داد.»

الهام علی اف گفت: «برخی از رسانه ها و کارشناسان خارجی اینطور قلمداد می کنند که جمهوری آذربایجان سیاست ایجاد موازنه در منطقه را دنبال می کند. اما، ما در جستجوی موازنه نیستیم. ما در سیاست خارجی، منافع ملی کشور خود را حفظ می کنیم و در حد امکان ، مخاطرات را کم می کنیم.»

رییس جمهوری آذربایجان وعده داد در سیاست داخلی نیز در سال ۲۰۱۹ ، مرحله جدیدی از اصلاحات را آغاز خواهد کرد.

الهام علی اف در رد انتقادات مخالفان دولت مبنی بر اختصاص ۱۰۲ میلیون دلار برای برگزاری مسابقه اتومبیل رانی فرمول ۱ در باکو در سال ۲۰۱۹، در مقابل اختصاص فقط ۴۶ میلیون دلار برای بخش آموزش در بودجه همین سال، گفت : «در سال ۲۰۱۶ برگزاری مسابقه اتومبیل رانی فرمول ۱ در باکو موجب شد سفر گردشگران خارجی به جمهوری آذربایجان ۲۲ درصد افزایش یابد. برگزاری این مسابقه موجب شده است ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه به بخش خدمات کشور جذب شود. برگزاری بازی های همبستگی اسلامی و مسابقات اروپایی نیز موجب افزایش سفر گردشگران به جمهوری آذربایجان شده است. در سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به جمهوری آذربایجان سفر کردند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا