آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اتحادیه اروپا درباره فعالیت اقتصادی در قره‌باغ هشدار داد

اتحادیه اروپا در باره فعالیت اقتصادی در اراضی قره باغ که مورد مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان است، هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قوانین جمهوری آذربایجان بنگاه های اقتصادی اتحادیه اروپا فعال در منطقه قره باغ کوهستانی و سرزمین های مجاور آن می توانند با خطر مسئولیت مدنی و کیفری روبرو شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: هشدار کمیسیون اروپا در باره پیامدهای فعالیت اقتصادی در قره باغ ، نخستین گام برداشته شده در جهت خواسته های قانونی جمهوری آذربایجان در زمینه جلوگیری از فعالیت غیر قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه اروپا در این سرزمین ها است.

در پایگاه اطلاع رسانی رسمی نهاد بازرگانی کمیسیون اروپا در بخش داده های ورود به بازارها ، به شرکت ها و بنگاه های اتحادیه اروپا در باره مسئولیت و پیآمدهای هر گونه فعالیت اقتصادی در ارضی مورد مناقشه قره باغ هشدار داده شده است.
به گفته حاجی اف، فعالیت در اراضی قره باغ می تواند منجر به پیگردهای قانونی در باره افراد و شرکت های فعال در این سرزمین ها شود ، همچنین از سفر آنها به جمهوری آذربایجان جلوگیری خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا در آینده اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد.
بر اثر درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سالهای ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۴ میلادی منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان دیگر جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی درآمده است.
جمهوری آذربایجان هر گونه فعالیت اقتصادی اتباع و شرکت های خارجی در سرزمین تحت کنترل نیروهای ارمنی در قره باغ را غیر قانونی اعلام کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا