آذربایجاناخبارعمومی

تاکید نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان بر تقویت روابط تجاری کشورهای مسلمان

نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان معتقد است کشورهای غربی خیرخواه کشورهای منطقه نبوده و باید بیش از پیش با حفظ وحدت به فکر افزایش روابط تجاری میان مسلمانان باشیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آصف حاجی‌اف، در حاشیه برگزای دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی با اشاره به روابط ایران و آذربایجان بعد از برجام گفت: روابط خوبی میان دو کشور به عنوان کشورهای همسایه برقرار است و بعد از برجام نیز انگیزه ها بیشتر شده است.

نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به ملاقات هایی که میان رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه صورت گرفت، یادآور شد: جمهوری آذربایجان انگیزه بیشتری برای احداث و تکمیل خط آهن آستارا-آستارا پیدا کرده و معتقدیم راه اندازی این خط آهن می تواند افزایش چشمگیری در توسعه اقتصادی دو کشور داشته باشد.

وی افزود: لازم است در شرایط فعلی منطقه، کشورهای مسلمان بیش از پیش روابط اقتصادی خود را تقویت کنند، که آذربایجان با همین هدف سرمایه گذاران خود را برای حضور در تکمیل پروژه خط آهن کریدور شمال-جنوب که قرار است سنت پترزبورگ را به جنوب ایران متصل کند، تشویق کرده است.

نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان در پایان خاطرنشان کرد: برخی کشورها در غرب خیرخواه کشورهای منطقه نیستند و این موضوع بعد از سختی های بسیار مشخص شده است از این رو باید بعد از این وحدت بیشتری میان کشورهای منطقه ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا