آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

جوسازی رسانه های باکو به بهانه حضور ورزشکاران ارامنه ایرانی در مسابقات خان کندی

برخی رسانه های جمهوری آذربایجان به بهانه حضور چند تن از ورزشکاران ارامنه ایرانی در مسابقات ورزش های رزمی در خان کندی، اقدام به فضاسازی علیه ایران کردند و جلوگیری از حضور این ورزشکاران در مسابقات خان کندی را وظیفه دولت ایران دانستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت آخار در این باره نوشت: « روابط ایران و جمهوری آذربایجان که به دلیل حمل و نقل غیرقانونی کالا به خانکندی تیره شده بود، به تازگی در مسیر هموار قرار گرفت و اظهارات مقامات دو کشور و همچنین توافقنامه های مهم امضا شده حکایت از یک تحول مثبت دارد. اما، اکنون شرکت ورزشکاران ایرانی در یک تورنمنت غیرقانونی در خاک آذربایجان را چگونه باید درک کرد: خودسری ورزشکاران، یا «سیاست زیر کلاه» تهران؟ (سیاست دو روی ایران؟)

اول اینکه،  مقامات ایرانی ممکن است بگویند که ورزشکاران خودسرانه دست به چنین اقدامی زده اند. با این حال، وقتی صحبت از ایران می شود، جایی که همه چیز تحت کنترل است، این ادعا چندان قانع کننده نیست. دوم اینکه در شب سال نو، ایران ظرف 15 روز مرزهای خود را با کشورهای همسایه می بندد: در این شرایط، این ورزشکاران چگونه به خانکندی می روند یا چرا شرایط لازم برای رفتن آنها فراهم می شود؟ ثالثا، آیا ایران که در مورد قبلی شرکت های خصوصی را مقصر حمل و نقل بار به خان کندی دانست، آیا این بار به همان شیوه از پاسخ دادن به جمهوری آذربایجان طفره خواهد رفت؟ این با روند عادی سازی در خط باکو-تهران و با اظهارات ایران در حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان همخوانی ندارد. به نظر می رسد هنوز کسانی در تهران هستند که نمی خواهند از استراتژی حمایت از تجزیه طلبان دست بکشند.»

گفتنی است، این جوسازی های رسانه ای در حالی صورت می گیرد که سفارت ایران در باکو ضمن تکذیب هر نوع ادعای غیرواقعی در این خصوص، سفر ورزشکاران مذکور به خانکندی (مرکز قره باغ) را کاملا خودسرانه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا