آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

تاکید کمیته حمایت از قره‌باغ بر انجام تجمع قانونی در باکو

کمیته قره باغ شانزده فوریه را برای تجمع تعیین کرد. پیش از این هم که قرار بود تجمعی در بیست ونهم سپتامبر صورت گیرد که به دلیل عدم صدور مجوز از طرف دولت و ناهماهنگی انجام نشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، کمیته مردم نهاد حمایت از قره باغ در جمهوری آذربایجان تلاش دارد تا با عدم اجازه وزارت کشور جمهوری آذربایجان به انجام تجمع در حمایت از قره باغ بار دیگر درخواست برگزاری تجمعی مردمی در شانزده فوریه برگزار کند. هنوز موافقت یا عدم موافقت وزارت کشور با این تجمع معلوم نیست. حالا باید دید که در صورت عدم صدور مجوز آیا کمیته قره باغ باز هم از تجمع صرف نظر خواهد کرد یا این بار اصرار بر تجمع دارد؟

عاکف نقی عضو شورای مرکزی کمیته قره باغ در مصاحبه خود با روزنامه ینی مساوات باکو  با اشاره به این که هدف این کمیته تحریک مردم برای نگه داشتن دایمی آزادی قره باغ در دستور کار دولت است گفت: برای تحقق این هدف به دنبال کارهای با اشکال مختلف و مؤثر از جمله عدم انصراف از تجمع هستیم. ما همزمان با تجمع به دنبال تشکیل کنگره قره باغ در ماه می هستیم که میتواند گامی جدی و موثر در راستای جلب توجه مردم و دولت به مساله قره باغ باشد. دلیل پا فشاری ما برتجمع شانزده فوریه قبول اهمیت این حرکت از طرف دولت و موافقت برای برگزاری منظم این تجمع است. همه باید بر اهمیت فعالیت مشترک دولت ومردم برای آزادی قره باغ واقف باشند. ما به دولت در مورد مسئله قره باغ فشار می آوریم ولی در مواقع نیاز حامی دولت هستیم. ما از دولت انتظار داریم گام های مؤثری برای آزادی قره باغ بردارد و در صورت دیدن حرکتی درخور حاضر به کمک هستیم.

عاکف نقی در ادامه تاکید کرد؛ اگر دولت خواهان آزادی قره باغ است باید به طور مثبت با مواضع ما روبرو شود. ما برخلاف برخی مخالفان که خواستار برکناری دولت هستند، خواهان ماندن و آزاد کردن قره باغ هستیم. دولت می تواند با آزاد سازی قره باغ و خوشحال کردن مردم برای مدت طولانی حکومت خود را تثبیت کند. بنابراین خواستار احترام به مواضع دوستداران قره باغ که چیزی جز آزادی قره باغ را نمی خواهند هستیم.

تورال عباسلی عضو دیگر گروه کارگران کمیته قره باغ نیز با تاکید بر این که در مورد مسئله تجمع مصر‌ هستند گفت: ما می دانیم که در این موقعیت این تجمع چقدر برای آزادسازی قره باغ مهم است. چرا که حکومت و سازمان های بین الملل تا اراده مردم را نبینند می توانند علیه منافع آذربایجان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: من می دانم حکومت موافق این تجمع نخواهد بود. هرچند دولت با چنین حرکت هایی می تواند در میزگردهای مذاکره قره باغ موقعیت خود را تقویت کند. اگر دولت این بار موافقت نکند در مورد حرکت های بعدی در جلسه کمیته قره باغ تصمیم گرفته خواهد شد. در این باره نظرات مختلفی وجود دارد و صحبت درمورد این که به کدام پیشنهاد عمل خواهد شد سخت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا