آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رسانه های جمهوری آذربایجان: مسکو سعی دارد ایروان را به تخلیه چند ناحیه اطراف قره باغ متقاعد کند

برخی رسانه های باکو به نقل از تحلیلگران روسیه ای، از تلاش روسیه برای متقاعد کردن نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به موافقت با بازگرداندن پنج ناحیه اطراف قره باغ به جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی مدیا نیوز جمهوری آذربایجان، الکساندر دوگین، رییس «جنبش بین المللی اوراسیا» در روسیه گفت : «روسیه ناظر منفعل در مساله قره باغ نیست، بلکه مشارکت فعال در حل این مساله دارد. مسکو و باکو از قبل درباره بازگردانده شدن ابتدا پنج و سپس دو ناحیه اطراف قره باغ توافق کرده اند و رضایت دولت قبلی ارمنستان نیز در این باره حاصل شده است.»

دوگین گفت : «تنها موردی که طی ماه های اخیر عوض شده، به موضع نیکول پاشینیان، نخست وزیر جدید ارمنستان مربوط است. پاشینیان بر روی امواج بزرگ ضدروس و غربگرا به حاکمیت رسیده است. اما، پاشینیان درک می کند که انکار توافق با حاکمیت قبلی ارمنستان درباره مساله قره باغ، برای خود وی تاثیر منفی خواهد گذاشت. این تصور وجود دارد که نیکول پاشینیان در بهار آینده ، موضع عقلایی تری درباره توافقات قره باغ اتخاذ خواهد کرد.»

همچنین استانیسلاو تاراسوف، تحلیلگر روسیه ای گفت: «طرف ارمنی تحت فشار مجبور به گذشت از چند ناحیه خواهد شد و این نیز در ماه ژوئن محقق خواهد شد.»

مُدست کُلروف، کارشناس سیاسی روسیه ای نیز گفته است:« ممکن است توافق درباره حل مناقشه قره باغ در ماه مارس امضاء شود. سند توافق از مدت ها قبل آماده شده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا