آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

بیانیه مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره قره باغ

هیئت های عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بیانیه مشترکی منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، ایگور پوپف از روسیه، استفان ویسکونتی از فرانسه و اندرو شوفر از آمریکا به عنوان روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بیانیه مشترکی منتشر کردند.

روسای مشترک گروه مینسک در روزهای ۲۷ و ۲۸ ژوئن با سفر به وین و براتیسلاوا با نمایندگان دائمی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، توماس گرمینگر دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، میروسلاو لاژکاک وزیر امور خارجه اسلواکی و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و آنها را از نتایج دیدارهای اخیر خود از منطقه قفقاز جنوبی و مذاکراتشان با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو و واشنگتن مطلع کنند.

آنها همچنین با سرهنگ ولادیمیر مناریک رئیس گروه عالی برنامه ریزی سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار کردند. آندره کاسپزیک نماینده شخصی رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در این جلسه حضور داشت.

روسای مشترک گروه مینسک از آزادی همزمان زندانیان آذری و ارمنی در تاریخ ۲۸ ژوئن استقبال کرده و از تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ در تسهیل این گام مثبت در رابطه با زندانیان دو طرف قدردانی نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا