اخبارارمنستان

اهداف پشت پرده سفر مخفیانه سخنگوی پارلمان ارمنستان به تلاویو

اخبارجدیدی از سفر مخفیانه سخنگوی پارلمان ارمنستان به تلاویو در رسانه های رژیم اشغالگر قدس منتشر شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  بعد از سفرگالوس ساکیان به تلاویو اخبار متفاوتی از دلایل و اهداف این سفر منتشر می شود اما همچنان این سوال جدی مطرح است که سخنگوی پارلمان یک رژیم اشغالگر چرا باید سفر مخفیانه به سرزمین های اشغالی داشته باشد؟
اولین خبرها از این سفر برای اولین بار بوسیله برخی از رسانه های اسرائیلی منتشر شده بود و این در حالی بود که منابع رسمی این خبر را تائید یا کذیب نمی کردند.
طبق اطلاعات جدیدی که از دلایل این سفر منتشر می شود معلوم شده است که این سفر اساسا دو هدف کلی داشته است.
اول:بررسی امکان به رسمیت شناختن کشتار ارامنه قبل از گرامیداشت صدمین سال این کشتار توسط ارامنه
دوم:توافق با اسرائیل در خصوص کاهش سطح روابط نظامی این کشور با جمهوری آذربایجان
از نکات جالب توجه در مورد این سفر این است که مطبوعات رژیم اشغالگر قدس،نه تنها جوانب این سفر را بررسی و تحلیل نمی کنند بلکه به طور کلی سعی در کتمان موضوع سفر دارند.
طی سال های گذشته محاقل ارمنی تلاش گسترده ای برای راضی کردن دولت اسرائیل به تصویب کشتار ارامنه داشته اند که البته تا به امروز موفق به انجام آن نشده اند و همچنان نیز در سطح گسترده ای به رایزنی های دپلماتیک خود ادامه می دهند.
اما در خصوص موضوع دومی که سخنگوی پارلمان ارمنستان به اسرائیل سفر کرده است،باید گفت هرچند در جهان سیاست هیچ دولتی دوست و یا دشمن همیشگی وجود ندارد اما فعلا آذربایجان و اسرائیل روابط گسترده ای با هم دارند و هر روز نیز این روابط در ابعاد سیاسی،اقتصادی و نظامی ابعاد جدیدتری به خود می گیرد.

سطح روابط نظامی آذربایجان و اسرائیل بالغ بر میلیاردها دلار برآورد می شود و عمق مناسبات نظامی دو کشور تا جایی پیش رفته است که یکی از منابع اسرائیلی خبر داده است که اسرائیل اخیرا از واگذاری و فروش نسل جدید سلاح های خود به روسیه و چین امتناع می کند اما همچنان آذربایجان در صدر جدول خریداران تسلیحات نظامی از اسرائیل قرار دارد.

مناسبات پزشکی،تکنولوژیکی،تجاری و اقتصادی اسرائیل و آذربایجان نیز هر روز به موازات روابط نظامی در حال گسترش می باشد و طرف ارمنی نیز با توجه به همه این دلایل مخالفت خود را در موضوع گسترش روابط اسرائیل و آذربایجان علنی کرده است.
البته این سفر قبل از انتخاب رئیس جمهور اسرائیل انجام شده و بعد از آن نیز رسانه ای شده است و این موضوع نیز دقیقا از نکاتی است که صحت خبر را بیش از پیش تائید می کند.
انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا