آذربایجاناخبار

چرا مخالفین دولت در کنگره جهانی آذربایجانی ها جهان حضور نداشتند؟

کنگره آذری جهان هفته گذشته با حضور بیش از 500 نفر از 49 کشور جهان در باکو برگزار گردید.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مساوات، هفته گذشته در کنگره جهانی آذری ها که با حضور 500 نفر از 49 کشور جهان در باکو صورت گرفت سخنرانی ها ، پیشنهادات و تبادل نظر های مختلفی از سوی شرکت کننده گان در این نشست بعمل آمد.
در این گردهمایی چهره سیاسی خارجی ، دانشمندان و مقامات ارشد بعضی از کشور ها و اعضا پارلمان آنان نیز حضور داشتند. چنانچه علاوه بر این افراد از سازمان های غیردولتی مانند سازمان های علمی ، آموزشی ، فرهنگی نیز در این مراسم حضور بهم رسانده بودند.
با این حال عدم حضور مخالفان دولت در این کنگره سوالاتی را در ذهن ایجاد می نماید.زیرا یکی از موضوعات این نشست به خاطر اقدامات در جهت آزادی قره باغ و دستبابی و موفقیقت در این زمینه بوده است.زیرا در مسئله قره باغ مخالفان هیچ گونه تضادی را با دولت ندارند و خواستار برخورد مقتدرانه با این موضوع هستند. و آماده اند تا وظیفه ای که بر عهده آنان است به نحو احسن انجام دهند.علاوه بر این مخالفین در خارج از کشور نیز طرفداران خاص خود را دارند که می توان از پتانسیل آنان در این مسئله بهره جست.
در هر حال اگر صحبت از 50 میلیون آذری در دنیا به زبان می آید نمی توان مخالفین را از آنان جدا نمود. که این مسئله را بعضی از شرکت کننده گان این کنگره نیز مطرح نمودند. پس با این تفاسیر چرا مخالفین در این کنگره حضور نداشتند؟
اکرام اسرافیل عضو شورای حزب ینی مساوات در این زمینه می گوید: حزب مساوات هیچ گونه دعوتنامه رسمی در جهت شرکت در این کنگره در دست نداشته است زیرا در اصل دعوتی از این حزب بعمل نیامده، حزب مساوات همواره در هر رویدادی که برای کشور مورد اهمیت بوده حضور داشته است ولی متاسفانه در این کنگره خواستار آن بوده اند که ما در این کنگره نباشیم.
خزر طیب لو معاون حزب جبهه خلق کلاسیک آذربایجان از عدم دعوت این حزب در این کنگره می گوید: در تمامی کنگره های صورت گرفته از سوی دولت هیچ یک از احزاب و سازمان های مخالف دولت از آنان دعوت بعمل نمی آید. اگر حاکمیت آذربایجان درصدد است تا اینکه مناطق اشغالی را از دست ارامنه خارج کند و همه آذری ها جهان را در این مسئله متحد نماید باید از تمامی احزاب و مخالفان استفاده نماید زیرا در این مسئله هدف یکی بوده و کنار گذاشتن مخالفان از این امر به ضرر کشور و حاکمیت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا