آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهگرجستان

سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد

سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سمپوزیوم متعلق به همه ما است و باید از این چنین سمپوزیوم ها و کنفرانس ها برای ارتقای علمی دانشگاه ها و دانشجویان استفاده کرد.
وی با ابراز اینکه روزها و سال های آینده روزهای خوبی برای همه باشد، اضافه کرد: این کار با تلاش برای همگرایی دانشگاه ها و دانشجویان محقق شدنی است.
صادقی تنها مشکل موجود در سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز را مساله زبان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در دوره های بعدی این مشکل به طریقی حل شود تا همه بتوانند از سخنرانی ها استفاده مطلوب را ببرند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: مشکل زبان با ترجمه همزمان یا زیرنویس به زبان های مهمانان یا پاورپوینت های چند زبانه قابل حل است.
دکتر قدیر گلکاریان مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز گفت: رضایت افراد حاضر در سمپوزیوم مایه خوشبختی است و ما را بر این می دارد که در سال های آینده هم این سمپوزیوم را ادامه دهیم.
وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را ایجاد بستر مناسب برای شناخت همدیگر و شناخت تاریخ و فرهنگ افراد حاضر در سمپوزیوم است، تصریح کرد: این سمپوزیوم فرصتی فراهم آورد تا نسل جوان به عنوان سرمایه های اجتماعی نسبت به هم شناخت کامل داشته باشند.
گلکاریان اظهار کرد: در این سمپوزیوم رنگین کمانی از ملل مختلف را دیدیم که در کنار هم به تبادل افکار و اندیشه پرداختند.
مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز اضافه کرد: 34 دانشجو از کشورهای خارجی در سمپوزیوم حضور داشتند که این افراد تنها 34 دانشجو نبودند بلکه نماینده 34 دانشگاه و 34 ملت بودند که امیدوارم به عنوان سفیران فرهنگی این کشورها عمل کنند.
در پایان با اهدا لوح و جوایزی از برخی دست اندرکاران سمپوزیوم و مقالات برتر تجلیل شد.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا