آذربایجاناخبارویژه

چگونه اخبار محرمانه نظامی کشور آذربایجان در روزنامه های روسی منتشر شد ؟

چند روز پیش در روسیه، خبرگزاری “ریا نووستی” اسرار نظامی مربوط به کشور آذربایجان را منتشر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، همانطور که می دانیم مسائل نظامی ، سیاست خارجی، اقتصادی، کشفیات ، عملیات جستجو و….انجام شده توسط دولت دارای طبقه بندی هستند و گسترش  اطلاعات و افشای این گونه اطلاعات که ممکن است به  امنیت کشور آسیب وارد شود ، ممنوع است. اما پس از این گفته ها این امر مهم است که چند روز پیش یک اتفاقی در روزنامه روسیه افتاد و آن افشای  اطلاعات  نظامی آذربایجان توسط  رسانه های روسی بود . حال این سئوال متصور است که  آنها چگونه  به این اطلاعات دست  یافته اند ؟ سرهنگ جعفر اف کارشناس نظامی  در بیانیه ای در مورد این مورد  اعلام کرد که  اطلاعات منتشر شده در روزنامه روسیه برای آذربایجان خطرناک است.

“در آذربایجان نیز مانند سایر کشورهای دیگر، مسائل نظامی دارای اهمیت است ” اما در هر صورت ، این کار کشور روسیه درست  نیست. اما نیتی  که در افشای این اطلاعات مخفی به نظر می رسد طرح این مسئله  است که  در طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل درباره این موضوع  در بر داشته است ؟! “در ادامه  او گفت:

آذربایجان به استقلال و قانون سایر کشورها احترام می گذارد و سایر کشورها موظف هستند که به قلمرو کشور آذربایجان احترام بگذارند .در نهایت، این کارشناس همچنین اشاره کرد که در مسائل آینده از این گونه موضوعات به وجود آمده          می توانند سوء استفاده کنند “به عنوان مثال ، چند روز پیش شایعه مبنی بر وجود فرودگاه نظامی در سیتال چای پخش شده که کشور آذربایجان از این فرودگاه نظامی استفاده می کند ولی من با اطمینان می گوییم که چنین چیزی وجود ندارد وحکومت آذربایجان هر فعالیت نظامی داشته باشد برای همه معلوم است وهیچ فعالیت مخفی ندارد که از دیگران پنهان کند و با هیچ کشور در مسئله نظامی به صورت مخفی ردو بدل انجام نداده است .

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا