آذربایجاناخباراردبیل

صادرات اردبیل به جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع،  معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌روابط اقتصادی و تجاری استان اردبیل با کشورها و مناطق هم‌مرز با صادرات کالاها و تولیدات متنوع این استان رونقی مضاعف و دوچندان می‌یابد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حسین پیرموذن ظهر امروز در نشست تعاملی با تجار و بازرگانان در تقویت روابط استان مرزی اردبیل با آذربایجان اظهار داشت: با توجه به تعاملات و رفت و آمدهای سران دو کشور ایران و آذربایجان به ویژه سفر اخیر رئیس جمهور و نشست ویژه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، زمینه مساعد برای تقویت روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی فراهم آمده است.

وی با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و آذربایجان تصریح کرد: ‌در کنار تسهیل در تقویت روابط حمل و نقل، انرژی، نیروگاه، گمرک و سرمایه‌گذاری مشترک تسهیلات خوبی فراهم شده تا زمینه برای حرکت‌های مثبت وسازنده در تقویت ارتباطات فراهم آید.

پیرموذن افزود: طرف آذری مصم شده تا زمینه تاسیس اتاق مشترک بازرگانی دو کشور را فراهم آورد که امیدواریم تا پایان امسال زمینه این کار و تقویت روابط تجاری ایران و آذربایجان به ویژه در استان‌های مرزی بیش از گذشته فراهم آید.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل همکاری شرکت‌های بزرگ، ایجاد مناطق آزاد تجاری در مرزهای دو کشور، توسعه توریسم سلامت و زیارت، صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور را از زمینه‌های همکاری بین ایران و آذربایجان عنوان کرد.

وی بیان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا چشم‌انداز خوب برای توسعه روابط به ویژه روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور و حتی تجارت این استان به آسیای میانه و حوزه قفقاز و روسیه فراهم آید که به طور قطع این امر به نفع اقتصاد در حال توسعه استان اردبیل می‌شود.

پیرموذن گفت: تلاش ما بر این است تا هم با اعزام هیئت‌های اقتصادی و هم پذیرش متقابل در این زمینه فرصتی استثنایی فراهم آوریم تا در یک تعامل و حرکت رو به جلو فضای مثبت و سازنده برای پیشبرد بهتر امور در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف فراهم آید.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا