اردبیل

امام جمعه اردبيل مذاكره نمايندگان ايران در ژنو را شايسته تحسين دانست

مذاکره قدرتمند و هدفمند با گروه 1+5 نشانه اقتدار کشور است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، امام جمعه اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه از اقدامات دولت برای مذاکره با کشورهای 1+5 حمایت می کنیم گفت: هیأت مذاکره کننده ایران باید طوری رفتار کند که آنها را به اشتباه محاسباتی نیندازد.

حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره داراي اصولي است كه در عرصه هاي بين المللي و مذاكره با غرب بايد مورد توجه و عمل قرار گيرد.
وي گفت: هيات ايراني حاضر در ژنو به خوبي آگاهند كه هر قدر از اصول خودمان در اين گفت و گوها تنازل كنيم به همان اندازه غرب و نمايندگان نظام سلطه در محاسبات خودشان دچار اشتباه خواهند شد و تصور خواهند نمود كه ايران از سر ضعف ناشي از تحريم و فشار عقب نشيني مي كند و اين باعث خواهد شد كه بر فشارهايشان عليه مردم ايران اسلامي بيافزايند.
امام جمعه اردبيل ادامه داد: اگر ذره اي در برابر حقوق حقه ملت ايران كوتاه بيايم آنان خواسته هاي ديگري را مبني بر عقب نشيني ايران از فعاليتهاي هسته اي و پيشرفتهاي علمي مطرح خواهند كرد.
وي افزود: آمريكا همواره مي خواهد كه در منطقه خاورميانه يك دشمن داشته باشد تا بدين طريق با ترساندن كشورهاي عرب منطقه از خطر حمله ايران حاكمان اين كشورها را به خريد سلاح از آمريكا در قبال پرداخت مبالغ هنگفت تشويق نمايد و پس از مدتي با گذشتن تاريخ مصرف آن سلاحها كشورهاي عربي دوباره از آمريكا سلاح بخرند.
وي گفت: بطور مسلم اين منبع درآمد سرشاري براي آمريكا است و آن كشور از چه راهي بهتر از فروش سلاح با قيمتهاي نجومي به كشورهاي عرب مي تواند خزانه خود را پر نگهدارد.
امام جمعه اردبيل افزود: يكي از علل ديگري كه آمريكا را وادار مي كند تا از موضوع فعاليت هسته اي ايران به عنوان يك بهانه و ابزار استفاده كند اين است كه دولتمردان آمريكا مي خواهند همواره فشاري را روي ايران داشته باشند تا هر از گاهي با تشديد و يا تضعيف اين فشارها از پيشرفتهاي كشورمان در زمينه هاي گوناگون جلوگيري نمايند.
وي گفت: غربيها در حالي مي گويند ما به ايران و نيز فعاليتهاي هسته اي آن اطمينان نداريم كه خودشان بهتر از همه مي دانند ايران بايد نه به آمريكا بلكه به آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته اي خود اطمينان دهد و اين در حالي است كه تمام فعاليتهاي هسته اي كشورمان به شكل شفاف و در مقابل چشمان ناظران و بازرسان اين مرجع بين المللي انجام مي گيرد و آژانس بارها صلح آميز بودن اين فعاليتها را به جهانيان اعلام كرده است.
امام جمعه اردبيل ادامه داد: از طرفي رژيم صهيونيستي به عنوان نماينده آمريكا در منطقه خاورميانه است لذا آمريكا هيچگاه دوست ندارد كه كشور قدرتمند ديگري مانند ايران در منطقه ايجاد شود.
حجت الاسلام عاملي افزود: در برابر همه اين مسائل همانگونه كه مقام معظم رهبري فرموده اند ايران اسلامي يك راه دارد و آن تكيه بر توانمنديهاي داخلي است تا در هر مذاكره اي عزت و اقتدارمان را حفظ كنيم.
وي ادامه داد: اينكه جمهوري اسلامي ايران اكنون توان و فعاليتهاي صلح آميز هسته اي خود را بدون توجه به خواست نظام سلطه افزايش داده و در مذاكره؛ بازي هوشمندانه اي را با غرب انجام مي دهد ناشي از اين است كه در سالهاي گذشته به خواسته هاي ناحق آنان در زمينه تعليق غني سازي و و نظاير آن تن نداده ايم.
امام جمعه اردبيل گفت: اگر در گذشته آنان هرچه مي گفتند يكي پس از ديگري عمل مي كرديم و عقب مي نشستيم الان ديگر هيچ برگ برنده اي نداشتيم و مجبور بوديم به كلي به ساير خواسته هاي ناحقشان تن دهيم.
وي همچنين از مسوولان خواست در سخنانشان دقت نمايند و مبادا با سخني نسنجيده به دشمن نقطه ضعف داده و زمينه سوءاستفاده آنان را فراهم نمايند.
او در قسمت ديگري از خطبه ها از خانواده يك كودك هشت ساله كه دچار مرگ مغزي شده بود به خاطر اهداي اعضاي او و نجات پنج انسان ديگر تقدير كرد.
وي گفت: اردبيل با اهداي اعضاي بدن ۳۳ فرد كه دچار مرگ مغزي شده اند و استفاده از اين اعضا براي نجات ۱۲۵ نفر رتبه نخست را در ايران دارد كه اين موضوع نشان دهنده نوعدوستي مردم متدين اين استان است.
امام جمعه اردبيل همچنين با اشاره به در پيش بودن عيد غدير خم از اين مناسبت به عنوان بزرگترين عيد اسلامي ياد و بيان كرد: مردم اين روز را باشكوه برگزار و كوچه و خيابان را چراغاني و به تعداد فراوان خطبه غدير چاپ و در بين مردم توزيع نمايند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا