آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

واکنش رسانه ای باکو به تعیین مدیر جدید نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک

مدیران نمایندگی های رسانه های خارجی در باکو در صورت فعالیت جدی و حرفه ای، با واکنش باکو مواجه می شوند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات به نقل از سایت “حاققین” ( هر دو رسانه بطور غیررسمی از ریاست جمهوری آذربایجان خط می گیرند)، به تعیین مدیر جدید نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک در جمهوری آذربایجان (اسپوتنیک آذربایجان) واکنش منفی نشان داد.
در این واکنش آمده است: « بار دیگر مدیریت نمایندگی اسپوتنیک در جمهوری آذربایجان تغییر یافت. بجای عزیز علی اف، روزنامه نگار آذربایجانی، ویتالی دنیسوف به مدیریت نمایندگی اسپوتنیک در جمهوری آذربایجان منسوب شده است. او از محل کارش در منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی به باکو منتقل شد. یعنی، مارگاریتا سیمونیان ( از مسئولان رسانه ای ارمنی تبار روسیه که بخاطر جنگ اوکراین تحت تحریم غرب و اروپا نیز قرار گرفته است) با این انتصاب، موضع خود را به جمهوری آذربایجان نشان دادند. ویتالی دنیسوف، سرهنگ سازمان اطلاعات روسیه است که در سال 1989 در اوج شکل گیری دسته های تجزیه طلبانه مسلح در اوستیای جنوبی علیه گرجستان با درجه ستوانی به سیخنوالی اعزام شد. پس از پایان جنگ روسیه و گرجستان، او به معاونت دفتر ریاست جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی منصوب شد. ویتالی دنیسوف پس از مستقر شدن در مدیریت اسپوتنیک آذربایجان، روزنامه نگاران آذربایجانی این خبرگزاری را از درج مطالب انتقادی و منفی درباره ارمنستان و قراباغ منع کرده است و خط خبری این خبرگزاری درباره آذربایجان را تغییر داده و انتشار مطالب و گزارش های منفی مسایل اجتماعی از جمهوری آذربایجان را برجسته کرده است. چرا باکو فعالیت “اسپوتنیک آذربایجان” را ممنوع نمی کند؟»
الچین میرزابیگلو، معاون حزب به اصطلاح جبهه خلق آذربایجان یکپارچه گفت دنیسوف پس از استقرار در مدیریت اسپوتنیک در باکو، سازو کارهای این خبرگزاری را بیش از پیش تقویت کرده است، ولی کسانی هم که پیش از او در اسپوتنیک کار می کرده اند، فرشته نیستند. حتی آذربایجانی های شاغل در اسپوتنیک مطابق با منافع روسیه فعالیت می کنند.
الخان شاهین اوغلو، مدیر مرکز تحقیقاتی اطلس نیز گفت اسپوتنیک ماشین تبلیغاتی روسیه است. اقدام روسیه در انتقال دنیسوف از یک منطقه جدایی طلب به جمهوری آذربایجان، با منافع امنیتی و ملی کشور ما انطباق ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا