آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های ورزشی ایران و جمهوری نخجوان

در دیدار معاون وزیر جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان و وابسته فرهنگی کشورمان، راه‌های توسعه همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه ورزشی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان با مجید سید اف، معاون وزیر جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان و نماینده اداره امورخارجه نخجوان در محل این وزارتخانه، دیدار و تبادل نظر کرد.

مجید سید اف ضمن آرزوی قبولی طاعت و عبادات در ماه مبارک رمضان، درباره سیاست جمهوری خودمختار نخجوان در حوزه ورزش و جوانان توضیح داد و گفت: در زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان جمهوری خودمختار نخجوان 12 فدراسیون ورزشی فعالت می‌کند. این وزارتخانه سیاست‌های جمهوری آذربایجان در حوزه‌های جوانان و ورزش را به انجام می‌رساند.

معاون وزیر جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان ادامه داد: ورزشکاران نخجوان در همه رشته‌های ورزشی، خصوصا کشتی، جودو، بوکس و کاراته دستاوردهای خوبی دارند.

وی در خصوص همکاری‌های فی مابین گفت: «ورزشکاران جمهوری خودمختار نخجوان در تاریخ ماه فوریه 2022 در چارچوب جشنواره فجر در مسابقات مختلف ورزشی در ایران حضور داشتند. همچنین، ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران نیز در مسابقات ورزشی نخجوان به صورت منظم مشارکت می‌کنند.»

معاون وزیر گفت: «پیشنهاد انجام سفرهای متقابل هر دو طرف برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی و ظرفیت‌های آن برای توسعه روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.»

ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان در سخنانی، برای زمینه‌سازی و برقراری ارتباطات فی مابین نهادها، مراکز ورزشی ایران خصوصا استان‌های همجوار با نخجوان برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه ورزشی اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: «تبادل هیأت‌های ورزشی و انجام سفرهای متقابل مسئولین و گروه‌های کارشناسی ورزشی برای بازدید از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی می‌تواند زمینه را برای رسیدن به تفاهم و امضای سند تفاهمنامه همکاری‌های ورزشی فی مابین در راستای توسعه تعاملات دوجانبه مهیا ‌کند.»

ربیعی افزود: «با توجه به اشتراکات دو ملت و استفاد از مزیت حسن همجواری، ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه فی مابین در حوزه ورزش و جوانان فراهم شده است.»

در ادامه این دیدار، در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری‌های ورزشی دو جانبه مشترک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا