آذربایجاناخبار

مقام دینی باکو: باید از تبلیغات مذهبی در شبکه های اجتماعی جلوگیری شود!!

­مدیر ” موسسه الهیات” جمهوری آذربایجان گفت باید از تبلیغات مذهبی در شبکه های اجتماعی جلوگیری شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” ریپورت” ، جیحون محمدوف در همایش ” تاثیر عامل تحصیل دینی در تبلیغ ارزش های معنوی” در باکو ، گفت : ” امروز در جمهوری آذربایجان دیدگاه ها درباره دین یکسان نیست. برخی از افراد رویکرد تمسخر دین را دارند. این نیز عوامل عینی و ذهنی دارد. این مشکل همه ماست. برخی نیروها می خواهند افرادی را رو در روی هم قرار دهند. ”
جیحون محمدوف گفت : ” برای تبلیغات مذهبی در شبکه های اجتماعی تلاش می شود. مسئولیت بزرگ جلوگیری از این تلاش ها به عهده کارشناسان الهیات است. در دوره نوزایی اسلام، افراد در کنار آگاهی های دینی ، آگاهی غیردینی نیز به دست می آوردند. امروز یکی از اهدافمان تربیت کارشناسان الهیات است که اطلاعات غیردینی آنها نیز در سطح بالایی باشد. امروز شمار کارشناسان الهیات که زبان های روسی و انگیسی را می دانند، کم است. امروز به افرادی نیاز است که واقعیت ها را در خارج تبلیغ کنند. ”
رییس ” موسسه الهیات ” جمهوری آذربایجان افزود : ” بخشی از عالمانی که به فرهنگ اسلامی خدمت کرده اند، از همین منطقه رشد کرده اند. این منطقه شخصیت های تاریخی بسیاری را به فرهنگ و تاریخ اسلام بخشیده است. امروز در جمهوری آذربایجان توجه زیادی به موضوع دین وجود دارد.”
میهمان اسماعیل اف، مدیر اجرایی ” بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی” جمهوری آذربایجان نیز گفت : ” امروز نمی توانیم به موضوع فرهنگ اسلامی توجه زیادی داشته باشیم. فرهنگ آذربایجانی بخشی از فرهنگ اسلامی است. در برخی کتاب هایی که در دوران گذشته تالیف شده اند، عبادات و ایمان عمده شده اند و به اخلاق کم توجهی شده است. این نیز تاثیرات منفی داشته است.”
مدیر اجرایی ” بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی” جمهوری آذربایجان افزود : ” ایجاد تفکر “اسلام آذربایجانی” خیلی ضروری است. ما باید هویت مخصوص خودمان را ابراز کنیم.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا