آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

گستاخی سایت جمهوری آذربایجان علیه ایران

سایت «حاققین.آذ» جمهوری آذربایجان: شیر ایران سرش را از دست خواهد داد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ادامه موج جدید ایران ستیزی رسانه های باکو، سایت «حاققین»، یکی از سایت های متعلق به عین اله فتح اله اف، روزنامه نگاری که پس از افتادن به زندان، با پایمال کردن شرف و حیثیت حرفه ای اش، خود را به الهام علی اف فروخت، نوشت: « شیر ایران سرش را از دست خواهد داد.»

این سایت ابتدا با اشاره به صوت منتشر شده از ابوالفضل ظهره وند، وی را فردی مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و افزوده است: « بطور کلی پذیرفته شده است که به دیپلمات زبان داده می شود تا افکار خود را پشت سر کلمات پنهان کند. اما، در مورد ظهره وند دقیقاً برعکس شد و اکنون جمهوری آذربایجان کاملا می‌داند که در پس نقاب دوستی مقامات و دیپلمات‌های ایرانی و در پس اظهارات آنها  در مورد نگرش آنها به باکو، چه چیزی پنهان است… درفشانی های شفاهی دیپلمات ایرانی به خوبی اهداف واقعی ناسیونالیسم ایرانی و شوونیسم بزرگ پارسی را آشکار می کند… باکو  به وضوح درک می کند که این، موضع بنیادی نخبگان ایرانی است که به طور فعال مورد بحث قرار می گیرد؛ به این معنی که راه هایی برای اجرای عملی آن در حال بررسی است… تهران در هر فرصتی که با طمطراق حمایت خود از تمامیت ارضی آذربایجان را اعلام می کرد، در واقع برای حمایت از ایروان دست به هر کاری می زد. برنامه کاملی را انجام داده است و اصلاً خجالت هم نمی کشد. در اینجا تامین سلاح برای طرف ارمنی و تبادل اطلاعات و مهمان نوازی در پذیرایی از افراطیون مذهبی آذربایجانی است که در خاک ایران فعالیت های مخفیانه و خرابکارانه فعالی را علیه باکو آغاز کرده اند… آذربایجان به همه اینها با خویشتنداری فوق العاده واکنش نشان داد. در دوران الهام علی اف، باکو در واقع هرگز به تحریم های ضدایرانی نپیوسته است و نقش یک مرکز کالا و حمل و نقل برای محصولات ایران را حفظ کرده و اعلام کرده که آماده است همکاری با ایران را بیش از پیش تعمیق کند. اما، این در تهران مورد استقبال قرار نگرفت… همین بس که آذربایجان موضع خصمانه ای در قبال تهران اتخاذ کند، زیرا مشکلاتی برای ایران که در مجامع بین المللی عملاً منفور است، بروز می کند که  برایش فاجعه بار خواهد بود. “کسی که در خانه شیشه ای زندگی می کند نباید به سمت همسایگانش سنگ پرتاب کند”! اگر در خانه شیشه ای زندگی می کنید، سنگ پرتاب نکنید! این، مهمترین اصل روابط بین الملل باقی مانده است. 30 میلیون آذربایجانی ایرانی عضو خانواده 50 میلیونی آذربایجانی جهانی بوده، هستند و خواهند بود. و دولت آذربایجان نیروی بسیج کافی برای حفظ حقوق هموطنان خود را دارد! دولت آذربایجان منابع کافی برای حمایت از موج جدید جنبش آزادیبخش ملی را دارد! چهارمین موج در تاریخ ایران مدرن! آذربایجانی های جنوبی اخیراً هویت خود را در جریان جنگ 44 روزه میهنی نشان دادند، زمانی که جمعیت محلی سه استان آذری نشین ایران با شور و شوق اولین موفقیت های ارتش آذربایجان را پذیرا شدند. علاوه بر این، آذربایجانی های جنوبی تمام حقایق انتقال تجهیزات ایرانی به مرز و تحویل مخفیانه سلاح توسط ایران به ارمنستان را به دست آوردند. اوج گیری خودآگاهی ملی و همبستگی اسلامی و شیعی بر سرنیزه های شوونیسم بزرگ فارس غلبه کرد! رهبری ایران سعی کرد سر مخالفان آذربایجانی‌ را ببُرد، همان‌طور که زمانی قاجارها باقرخان را  که برای استقرار جمهوری آذربایجان جنوبی به پا خاست، سر بریدند.

بیداری آگاهی ملی در آذربایجان جنوبی در کنار تقویت آذربایجان شمالی، باید هشداری جدی برای مقامات ایرانی باشد. دوران تسلط تهران و حتی دخالت آن در امور منطقه به طور غیرقابل بازگشتی به پایان رسیده است. اکنون سایر دولت ها واقعیات جدیدی را شکل می دهند که تهران فقط نظاره گر آن است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا