آذربایجاناخبارایرانعمومی

استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا

اعضای ستاد استقبال از زائران خارجی اربعین در آستارا با حضور در پایانه مرزی این شهرستان به استقبال زوار خارجی ورودی به جمهوری اسلامی ایران رفتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم که بعد از ظهر پنجشنبه با حضور فرماندار آستارا، امام جمعه، جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در محل پایانه مرزی آستارا برگزار شد از زوار خارجی اربعین حسینی در هنگام ورود به مرز آستارا استقبال شد.

مسئولان شهرستان آستارا با هدیه پیشانی بند «یا حسین (ع)» و با شعار «من خادم زوار حسینم» به استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی رفتند.

مسئول کمیته فرهنگی و استقبال ستاد اربعین آستارا در حاشیه ورود رسمی نخستین زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ زائر خارجی اربعین از شهر گنجه کشور جمهوری آذربایجان از طریق مرز آستارا وارد ایران شدند.

جمشید مهدوی در ادامه با بیان اینکه این تعداد زوار با دو دستگاه اتوبوس، در میان استقبال گرم مسئولان محلی از مرز آستارا وارد کشور شدند، گفت: انتظار می رود با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) در روزهای آینده بر تعداد ورود زائران خارجی اضافه شود.

وی ادامه داد : همه این زائران باید از طریق مرز مهران در استان ایلام برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی خارج شوند.

مهدوی با اشاره به فعال شدن دو موکب با ۱۲۰ خادم افتخاری دارای کارت شناسایی، در محوطه پایانه مرزی آستارا و حرم امامزادگان آستارا، تصریح کرد: در موکب‌ها غرفه‌های پذیرایی، پاسخ به مسائل شرعی، خیمه معرفت، زیارت مجازی، محصولات فرهنگی،  صنایع دستی و صرافی و نمازخانه پیش بینی شده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا