آذربایجاناخبارعمومی

رئیس دفتر نمایندگی فائو در باکو؛این سازمان با جمهوری آذربایجان طرح های مشترک اجرا می کند

رئیس دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو ) در جمهوری آذربایجان گفت: فائو تجربیات خود در زمینه ایجاد یک زنجیره غذایی پایدار را با این کشور به اشتراک می گذارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری ریپورت، «ملک چاکماک» روز سه شنبه در نشست مشترک شورای ملی توسعه پایدار جمهوری آذربایجان و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد افزود: زنجیره تأمین پایدار از مفاهیم نوظهور در عرصه تولید و عملیات است.
زنجیره تأمین پایدار لزوم توجه توأم به مباحث زیست‌محیطی و اجتماعی در کنار عملکرد اقتصادی در سازمان‌های شبکه‌ای را گوشزد می‌کند.
وی، ضمن ابراز رضایت از همکاری های فائو و جمهوری آذربایجان گفت : سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و دولت باکو، توافقنامه همکاری شامل سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی امضا و در قالب این توافقنامه طرح های جدید اجرا خواهند کرد.
رئیس دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، با تاکید بر اینکه فائو فعالیت خود در زمینه توسعه پایدار در جمهوری آذربایجان را همچنان ادامه می دهد، اظهار داشت : این سازمان در آینده نزدیک در همکاری با وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان یک طرح جدید به بهای ۴ میلیون دلار اجرا می کند.
چاکماک گفت: طرح های جدید شامل توسعه دامداری ، تلقیح مصنوعی و بذرپروری سیب زمین است.
وی افزود: همچنین اجرای طرح های اشتغال جوانان در حوزه کشاورزی در شهرستان ها پیش بینی شده است و این طرح های در دو تا سه ماه آینده به اجرا گذاشته می شود.
اینام کریم اف ، وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان نیز از برنامه این کشور برای اجرای چند طرح جدید دامداری و بذر پروری خبر داد.
وی با اشاره به اینکه، بخش کشاورزی جمهوری آذربایجان وارد مرحله جدیدی شده است، افزود : جمهوری آذربایجان به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ملحق شده و در راستای تحقق این اهداف تلاش می کند.
کریم اف، با اشاره به اینکه کاهش نرخ فقر بزرگترین دستاورد جمهوری آذربایجان است ، افزود: در راستای اجرای طرح های جدید اشتغال زا در بخش کشاورزی اقدام می کنیم و برنامه های ویژه ای برای اشتغال بانوان پیش بینی کرده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا