آذربایجاناخبارقره باغ

از سرگیری مذاکرات صلح قره‌باغ

در چارچوب مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای رسیدن به صلح و حل مساله قره باغ، وزرای خارجه دو کشور روز 29 آوریل در پاریس دیدار خواهند کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «آپا»ی جمهوری آذربایجان نوشت: المار محمدیاروف امروز دوشنبه پس از دیدار با دیدیه رینردز Didye Reynders وزیر امورخارجه بلژیک در باکو اعلام کرد

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز 30 آوریل نیز با روسای آمریکایی، روسی و فرانسوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پاریس دیدار خواهند کرد. 

از سرگیری دیدارهای وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شرایطی است که اخیرا جدال لفظی میان دوکشور بخاطر برگزاری مراسم یکصدمین سالروز «نسل کشی ارامنه» اوج گرفته بود. 

آتش جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مناقشه قره باغ از آخرین سالهای عمر اتحاد جماهیر شوروی شعله رشد که نهایتا در سال 1994 به امضای توافق نامه آتش بس میان دوکشور انجامید. 

طی بیش از دو دهه گذشته میانجیگری سه دولت آمریکا، فرانسه و روسیه که به عنوان روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری مسئولیت میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را در انحصار خود دارند، هیچ ثمری نداشته و صرفا به تداوم این مناقشه انجامیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا