اخبارروسیهعمومی

هوادار داعش با مواد منفجره در روسیه دستگیر شد

یک هوادار گروه تروریستی داعش همراه مقادیری مواد منفجره و قطعات ساخت بمب در منطقه ولگای روسیه دستگیر شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری کاسپین؛فرد دستگیر شده جوان ۲۰ ساله تبعه روسیه از ساکنان استان سامارا در منطقه ولگا و دارای گرایش های افراط گرایانه معرفی شده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از یک مقام امنیتی روسیه نوشت: ماموران سازمان امنیت فدرال در بخش اوست کینلسک استان سامارا موفق به شناسایی و بازداشت هوادار داعش شدند.

فرد بازداشتی که از طریق شبکه اینترنتی اجیر داعش شده بود، ماموریت داشت اجرای یک حمله تروریستی را برنامه ریزی را کند.

بنا به این گزارش، مرتبطین تروریست ها از جمهوری داغستان فدراسیون روسیه که در کناره شمال غربی دریای خزر قرار دارد، حدود ۳۵۰ دلار برای خرید مواد منفجره به هوادار داعش داده و روش ساخت بمب هم از سوریه ارسال شده بود.

ماموران امنیتی از خانه فرد بازداشت شده ۵۰۰ گرم مواد منفجره، چاشنی بمب دست ساز و اجزای آن برای افزایش قدرت تخریب را کشف کردند.

وی در بازجویی اعتراف کرد که قصد بمب گذاری در یک روز جشن ملی در خودرو ماموران پلیس و در صورت امکان سرقت اسلحه و ادامه فعالیت تروریستی را داشته است.

در روسیه همکاری یا عضویت در گروه تروریستی داعش جرمی سنگین محسوب می شود و افراد متهم به چنین جرائمی به حبس های طولانی محکوم می شوند.

آخرین دستگیری ها از این دست مربوط به روز ۲۶ بهمن ماه می شود که سه چچنی تبار عضو یک گروه تروریستی نزدیک به داعش در روسیه مجرم شناخته شده و به تحمل ۲۹ سال زندان محکوم شدند.

دادگاه نظامی حوزه مسکو سه تروریست به نام های «اصلان بای سلطانف»، «المان آشایف» و «محمد مجیداف» را به ترتیب به تحمل ۱۴، ۱۲ و سه سال زندان محکوم کرد.

این سه فرد برای تلاش و برنامه ریزی برای انجام یک عمل تروریستی در مسکو محاکمه شدند.

در سال های اخیر دهها تروریست عضو داعش یا مرتبط با این گروه در مسکو و شهرهای دیگر روسیه به ویژه منطقه قفقاز روسیه دستگیر شده اند.
بر اساس اطلاعات دادستانی روسیه، این افراد عضو یک تشکل تروریستی مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا