آذربایجاناخبارارمنستان

جمهوري آذربايجان و ارمنستان همديگر را عامل تنش در مرزهاي مشترک اعلام مي کنند

رسانه های جمهوری آذربایجان از تداوم وخامت اوضاع در خط آتش بس نیروهای این کشور و ارمنستان و شروع مانور رعدوبرق-2015» نیروهای ارمنستان در خط تماس، در واکنش به مانور مشترک «عقاب ترکیه-آذربایجان-2015» خبر دادند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از پایگاه اینترنتی «ریپورت» ،واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد نیروهای جمهوری آذربایجان طی 24 ساعت گذشته 180 ضربه آتش باری به نیروهای ارمنی وارد کردند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیروهای ارمنی را نیز متهم کرد که در شبانه روز گذشته 136 بار مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان را در مناطق مختلف خط آتش بس هدف گلوله باران قرار داده اند.
در همین حال، پایگاه اینترنتی ویرتوالاز به نقل از آرتسرون هوانسیان ، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد ارتش ارمنستان در چارچوب مانور «رعدوبرق- 2015» در شهرستانهای مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان ، هماهنگی عمل میان تمامی ارگانهای دولتی ارمنستان را نیز تمرین می کند.
ویرتوالاز گزارش داده است که در چارچوب همین مانور، نیروهای ارتش ارمنستان تخلیه سریع اهالی غیرنظامی از منطقه را نیز تمرین کردند.
از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی خبرگزاری «ارمن پرس» ارمنستان به نقل از آرتسرون هوانسیان ، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع این کشور از آتش باری نیروهای جمهوری آذربایجان به مناطق مختلف استان تاووش ارمنستان خبر داد.
همزمان با وخامت اوضاع در خطوط جبهه، پایگاه اینترنتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از دیدار عرفان صدیق سفیر انگلیس در باکو با ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان خبر داد.
در این دیدار ، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از سفر مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به کشورهای غربی و دیدار مقامات غربی با نمایندگان جدایی طلبان قره باغ ابراز نارضایتی کرد.
از طرف دیگر، ادوارد شارمازانوف، معاون مجلس ملی ارمنستان باکو را متهم کرد که قصد دارد با افزایش تنش در مرزها ، مذاکرات صلح قره باغ را تحت تاثیر قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا