آذربایجاناخبارارمنستان

وزیر دفاع ارمنستان.”این جمهوری آذربایجان است که برای رسیدن به ما تلاش می کند”

برنامه هفت ساله توسعه کمیته دولتی صنایع نظامی وابسته به دولت ارمنستان در حال تدوین است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی “شانت” این کشور گفت:”صنایع نظامی جمهوری آذربایجان با صرف هزینه های هنگفت درصدد پیشی گرفتن از ارمنستان است.”

وزیر دفاع ارمنستان افزود:”جمهوری آذربایجان با اختصاص بودجه های کلان در صدد “خریدن” برتری است که ارمنستان همواره با اتکا به استعدادهای انسانی خود از آن برخوردار بوده است.”

سرکیسیان با تاکید بر لزوم بکارگیری سرمایه انسانی و استعدادهای موجود در ارمنستان تاکید کرد:”ما در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین نسبت به آن ها برتری داشته و اکنون در حال فعالیت درحوزه های دیگر هستیم. ما نیازی به رقابت احساس نمی کنیم و این جمهوری آذربایجان است که برای رسیدن به ما تلاش می کند.”

وزیر دفاع ارمنستان همچنین افزود، با دستور رئیس جمهوری ارمنستان برنامه هفت ساله مدرن سازی صنایع نظامی ارمنستان در حال تدوین است که در آن بر تجهیزات ارتباطاتی و همچنین مدیریت هوشمند تاکید شده است. به همین جهت نیز تربیت کارشناسان زبده در زمینه فن آوری اطلاعات و مهندسی از اهمیت ویژه ای برای ارمنستان برخوردار است.

ارمنستان علاوه بر تولید تجهیزات نظامی مدرن با وام اعطایی از سوی روسیه اقدام به خرید تسلیحات جدید کرده است. آخرین وام دریافتی ارمنستان به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار دسامبر جاری در مجلس ملی ارمنستان به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا