آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعکسعمومیویژه

آیت الله سید حسن عاملی: کنگره آمریکا دستور قتل عام مردم جمهوری آذربایجان در ۲۰ ژانویه را صادر کرده بود / تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان گفت: سند های در دست است که  در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۹۰ کنگره آمریکا که جان کری یکی از اعضای آن بود، با ارسال نامه ای به گورباچوف، رهبر پیشین شوروی دستور  قتل عام مردم بی گناه و بی دفاع جمهوری آذربایجان را صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اردبیل در بخش های از خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین وقایع تلخ روز ۲۰ ژانویه سال ۱۹۹۰ جمهوری آذربایجان که در این کشور به ژانویه سیاه معروف است،  پرداختند.

آیت الله سید حسن عاملی در این خصوص اظهار داشتند: « ۲۰ ژانویه را به مردم جمهوری آذربایجان تسلیت می گوییم زیرا در این روز ارتش شوروی با تانک ها، سلاح ها و نیروهای خود به قتل عام مردم بی گناه و بی دفاع جمهوری آذربایجان که قصد مراجعت به خاک پدری و اصل و ریشه خود داشتند، پرداختند. مردم و مسئولین جمهوری آذربایجان باید بدانند هدف از ریخته شدن این خون ها، دستیابی به استقلال و بازگشت به سرزمین آبا اجدادی و اصل و ریشه خود بود.

در ادامه ایشان افزودند: «سند های در دست است که  در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۹۰ کنگره آمریکا که جان کری یکی از اعضای آن بود، با ارسال نامه ای به گورباچوف، رهبر پیشین شوروی دستور  قتل عام مردم بی گناه و بی دفاع جمهوری آذربایجان را صادر کردند و بر این اساس بود که ارتش شوروی در روز ۲۰ ژانویه سال ۱۹۹۰ به کشتار مردم بی دفاع و مظلوم جمهوری آذربایجان اقدام کرد».

امام جمعه اردبیل در پایان اظهار داشتند: «مردم و دولتمردان جمهوری آذربایجان باید بدانند دشمن اصلی آنها آمریکا و گروه آی پک (رژیم صهیونیستی) می باشد و ما (ملت ایران و جمهوری آذربایجان) یک دشمن مشترک داریم و آن هم آمریکاست» .

انشاالله خداوند ما را در برابر دشمنان خود که آمریکا و رژیم صهیونیستی است، روز به روز متحد و قدرتمند گرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا