آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

آغاز گفتگوی باکو با تفلیس برای حل اختلافات ارضی

در پی مطرح شدن ادعاهای ارضی از سوی گرجستان درباره مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان گفتگوهای باکو با تفلیس برای حل اختلافات مرزی دو کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «آذ نیوز»، خلف خلف اف، معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهوری آذربایجان در امور مرزی، با لاشا دارسالیا، معاون وزیر خارجه گرجستان دیدار کرد.

این گفتگوها در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره گفتگوهای مرزی با گرجستان آمده است: مرزهای جمهوری آذربایجان و گرجستان دوره حاکمیت شوروی معین شده است. پس از استقلال دو کشور، برای نشانه گذاری مرز میان جمهوری آذربایجان و گرجستان کمیسیون دولتی تشکیل شد که تاکنون ۱۱ جلسه این کمیسیون برگزار شده و در این کمیسیون در باره نشانه گذاری ۴۸۰ کیلومتر از مرزهای دو کشور توافق حاصل شده است. هم اکنون نیز مذاکرات کارشناسی در باره ۱۶۶ کیلومتر از مرزهای دو کشور ادامه دارد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره تشدید اختلاف با گرجستان برسر مناطق مرزی افزوده است: امسال در آستانه عید پاک، مرزبانان گرجستان از جمهوری آذربایجان خواستند رفت و آمد به منطقه تاریخی – فرهنگی «کشیکچی داق» را تسهیل کند و جمهوری آذربایجان نیز به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد. در پی آن، طرف گرجی خواستار شد که تسهیل آمد و شد برای یک هفته دیگر تمدید شود و طرف آذربایجانی نیز با رویکردی مثبت به این درخواست، بر ضرورت تکمیل مساله نشانه گذاری مرزی در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرده است و انتظار دارد که نشانه گذاری مرزی دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا