اخبار

یک آذری دیگر به همراه خانواده خود به داعش پیوست.

او با والدین خود از طریق “اسکایپ” صحبت کرده است.

یک خانواده آذری ساکن پایتخت روسیه برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند.

دراین‌باره، خبری به خبرنگار آپا در مسکو در خصوص گم‌شدن یک شهروند آذری به نام ترکان حسین اوا، از طرف عموی وی جوانشیر حسین اف داده‌شده است.

بر اساس اظهارات وی ترکان حسین اوا فرزند فرهاد که متولد 1993 بوده به همراه همسر خود حاجی مراد حمید اف که اصالتاً آذری  و شهروند روسیه می‌باشد به همراه  دختر یک‌ساله این خانواده صفیه حمید اوا، در 31 دسامبر 2014 از منزل خارج‌شده و دیگر بازنگشته‌اند:

” آنان بعد از مدتی بی‌خبری دو بار با خانواده خود صحبت کرده‌اند. ترکان و حاجی مراد خبرهای متفاوتی از خانواده خود داده‌اند. بدین گونه که ترکان اظهار داشته در آنتالیا به سر می‌برند و در مقابل آن نیز حاجی مراد گفته در استانبول هستند.”

جوانشیر حسین اف درباره آخرین صحبت آن‌ها با خانواده خود که در 1 ژانویه و از طریق ” اسکایپ” انجام‌شده است، این‌گونه اظهار داشته: ” آنان اعلام کرده‌اند که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند. هرچند آنان اظهار داشته بودند که فردای آن روز مجدداً تماس خواهند گرفت اما از آن روز تابه‌حال نه تماسی صورت گرفته و نه حتی در اینترنت بوده‌اند. از این می‌ترسیم که آنان به‌واسطه ترکیه به سوریه رفته و به داعش ملحق شوند.”

وی همچنین از اینکه آنان از مسکو به آنکارا با هواپیما رفته و ازآنجا نیز به استانبول رفته‌اند، گفته:: پدر ترکان حسین اوا در این زمینه با کارکنان سرکنسولگری آذربایجان در ترکیه نیز دیدار کرده است.”

لازم به ذکر است که حاجی مراد حمیداف ساکن داغستان و اصالتاً آذربایجان است.

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا