آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغنخجوان

استقبال جمهوری آذربایجان از «رویکرد سازنده» ارمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با ذکر اقدامات مثبت اخیر ارمنستان، از عزم باکو برای برقراری روابط خوب با همسایگانش خبر ذاد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت که ارمنستان رویکردهای سازنده‌ ای در زمینه اجرای مفاد توافقنامه آتش‌بس ۲۰۲۰ با میانجیگری روسیه نشان داده است.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» «جیحون بایرام اف» در نشست خبری مشترک با همتای الجزایری خود در شهر «باکو» گفت: آذربایجان می‌خواهد روابط خوبی با همسایگان خود داشته باشد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان افزود: «ما می‌توانیم از نظر عادی‌سازی روابط با ارمنستان بر اساس اصل مصون‌ناپذیری متقابل مرزها پیش برویم».

بایرام اف با اشاره به ساخت پل بر روی رودخانه «آراکس» که بخشی از زیرساخت های چنین ارتباطی از طریق ایران است، گفت که آذربایجان در هر صورت یک مسیر حمل و نقل جایگزین به منطقه غربی خود خواهد داشت.

وی گفت: «به ارمنستان به سادگی این فرصت داده می‌شود که از همکاری‌های منطقه‌ ای کنار گذاشته نشود. اگر ایروان نتواند تصمیم درستی بگیرد، به منافع خود لطمه خواهد زد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه تصریح کرد که جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل خواهد شد. وی در این خصوص گفت: «آذربایجان یک مسیر جایگزین برای متصل شدن به نخجوان از طریق رود ارس دارد که ارمنستان را دور می‌زند. برای این هدف، طبق توافق با ایران، باکو ساخت اولین پل بر فراز رود ارس را آغاز کرده است.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا