آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

معرفی فرصت‌های همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر

کنسولگری ترکمنستان با همکاری نمایندگان قزاقستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در شهر «آستاراخان» فرصت‌های توسعه همکاری در «خزر» را معرفی و اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، کنسولگری ترکمنستان با همکاری نمایندگان قزاقستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در شهر «آستاراخان» فرصت‌های توسعه همکاری در «خزر» را معرفی و اعلام کرد.

این نشست در شهر «آستاراخان» برگزار شد و در آن کارکنان نهادهای دولتی روسیه فعال در حوزه بین‌الملل، حمل‌ونقل، معدن، اتاق صنایع، انجمن حمایت از کسب و کار کوچک و متوسط حضور داشتند.

قرار است، همایش مذکور در تاریخ ۱۲ اگوست در منطقه گردشکری ترکمنستان موسوم به «آوازه» برگزار شود و هدف آن توسعه تعامل همه جانبه در دریای خزر و ایجاد پل ارتباطی بین آسیای مرکزی، خزر، دریای سیاه، دریای «بالتیک»، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی است.

در جلسه آستاراخان، ظرفیت ترکمنستان در حوزه اقتصاد، حمل‌ونقل، فناوری و گردشگری در خزر، معرفی و اطلاعات درباره فرصت‌های تقویت همکاری های بین المللی در چارچوب برنامه توسعه پایدار خزر ارائه شد.

همچنین دیپلمات‌های روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ایران ظرفیت‌های اقتصادی، حمل‌ونقلی کشورهای خود با توجه به توسعه همکاری منطقه‌ای را معرفی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا