اخبارترکیه

۴ کشته در اولین درگیری پس از انتخابات ترکیه

در اولین درگیریهای بعد از انتخابات ترکیه، رئیس یک سازمان خیریه اسلامگرای کرد در جنوب شرقی این کشور هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد؛ در درگیری‌های بعدی سه نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،رئیس یک گروه خیریه نزدیک به حزب اسلامگرای دعوت آزاد (هدا-پار) در حمله‌ای در استان دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه کشته شد.

در تیراندازی‌های پس از مرگ این اسلام‌گرای کرد سه نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس و روزنامه نگار نیز کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند.

منابع پلیس ترکیه گزارش دادند که آیتاچ باران ۳۸ ساله رئیس این انجمن اسلامی هنگام خروج از دفترش در شهر دیاربکر مورد حمله قرار گرفت.

آیتاچ باران، رئیس انجمن دانش، خدمات، وحدت و تحقیقات و از اعضای هدا-پار پس از حمله افراد مسلح در بیمارستان جان سپرد.

خبرگزاری دوغان می‌گوید پس از مرگ باران چند نفر در خیابان شروع به تیراندازی کردند.

وکیل باران در سخنانی که روزنامه رادیکال منتشر کرد اعلام کرد که موکلش از جانب گروه پ‌ک‌ک تهدید به مرگ شده بود. وی در ادامه مدعی شد که باران توسط پ‌ک‌ک به قتل رسیده است.

با این حال یکی از گروه‌های منتسب به پ‌ک‌ک‌ در صفحه توئیتری خود دست داشتن در این قتل را رد کرده و آن را متوجه سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه کرد.

این حمله چند روز پس از اینکه حزب کردی دموکراتیک خلق‌ها توانست وارد پارلمان ترکیه شود ممکن است به تنش‌ها در منطقه جنوب شرقی ترکیه دامن بزند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها با انتشار بیانیه‌ای از مرگ باران اظهار تأسف عمیق کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا