آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

۲۱ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گرجستان از دور خارج شد

 کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که از میان ۴۶ نامزدی که برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نام نویسی کرده بودند، ۲۱ نفر از دور خارج شد و تعداد داوطلبان به ۲۵ نفر کاهش یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری نیوز گئورگیا ، ۲۱ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گرجستان به دلیل عدم احراز شرایط قانونی، نمی توانند در انتخابات ششم آبان ماه ریاست جمهوری این کشور رقابت کنند.
بر اساس قوانین گرجستان ، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ روز مانده به برگزاری انتخابات ، بایستی حداقل ۲۵ هزار ۹۲۳ امضای رای دهندگان در حمایت از خود را به کمیسیون مرکزی انتخابات ارایه کنند.
بنابه گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ، تا ساعت ۱۸ عصر روز سه شنبه هفته گذشته که آخرین مهلت قانونی برای ارایه امضاهای جمع آوری شده از سوی نامزدها بود، فقط ۲۵ داوطلب توانستند امضاهای مورد نظر را به کمیسیون مرگزی انتخابات گرجستان تحویل دهند.
بنا به این گزارش، ۱۹نامزد از مجموع ۲۵ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری از احزاب سیاسی و شش نفر دیگر نیز از گروه های مدنی هستند که کمیسیون مرکزی انتخابات ظرف سه روز آینده امضاهای رای دهندگان را بررسی و روز ۲۸ سپتامبر ( ۶ مهر ماه ) نامزدهای تایید شده برای مشارکت در انتخابات را بطور رسمی اعلام خواهد کرد.
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان، ۲۸ اکتبر ( ۶ آبان ماه ) در سراسر این کشور به غیر از دو منطقه آبخازی و اوستیای جنوبی که جدایی خود را از دولت این کشور اعلام کرده اند ، برگزار خواهد شد.
بر اساس اصلاحیه قانون اساسی گرجستان ، این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ، آخرین دوره انتخاب رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم است و در دوره بعدی رئیس جمهوری توسط نمایندگان پارلمان انتخاب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا